اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت‌احوال گچساران عنوان کرد

نامگذاری 80 درصد نوزادان گچسارانی به نام‌های مذهبی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت‌احوال گچساران با بیان این‌که انتخاب اسامی ائمه‌اطهار (ع) در صدر انتخاب نام برای نوزادان گچسارانی‌ است، گفت: 80 درصد نوزادان گچسارانی به نام‌های مذهبی نامگذاری می‌شوند.

نامگذاری 80 درصد نوزادان گچسارانی به نام‌های مذهبی

معراج سبزعلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران با بیان این‌که 80 درصد مردم گچساران نام‌های مذهبی را برای نوزادان خود انتخاب می‌کنند، اظهار داشت: امیرعلی، حسین و فاطمه در صدر نام‌های انتخابی والدین قرار دارد.

وی ادامه داد: اسامی ترکیبی منتسب به ائمه از قبیل امیرمحمد، ابوالفضل، محمدحسین، امیرمهدی، ستایش و نظایر آن نیز از دیگر اسامی مورد علاقه مردم است.

سبزعلی با بیان این‌که نامگذاری نیک و شایسته یکی از مهم‌ترین حقوق فرزندان و کودکان بر والدین است، یادآور شد: مهم‌ترین فلسفه نام‌گذاری این است که انسان قابل خطاب باشد و دیگران بتوانند به خوبی با او ارتباط برقرار کنند.

رئیس ثبت‌احوال گچساران با اشاره به دیگر خدمات ارائه شده از سوی این اداره عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و 168 شناسنامه مکانیزه در این اداره صادر شده است.

سبزعلی تصریح کرد: سامانه صدور شناسنامه مکانیزه خرداد سال 90 در اداره ثبت‌احوال گچساران راه‌اندازی شد.

شناسنامه مکانیزه از سوء استفاده‌های سجلی جلوگیری می‌کند

وی ادامه داد: اسکن عکس، درج مشخصات به وسیله رایانه، آسیب‌پذیری کمتر و عدم امکان جعل از مزایای شناسنامه‌های مکانیزه نسبت به شناسنامه‌های دستی است.

سبزعلی یادآور شد: بر‌‌اساس قانون، افراد دارای 15 سال سن باید نسبت به عکس‌دار شدن شناسنامه خود اقدام کنند و برای این افراد شناسنامه جدید مکانیزه صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: صدور شناسنامه مکانیزه برای افرادی که مشخصات آن‌ها تغییر کرده یا به سن 15 سالگی رسیده‌اند و یا شناسنامه آن‌ها باید عکس‌دار شود در اولویت کار قرار دارد.

رئیس ثبت‌احوال گچساران با بیان این‌که حداکثر مهلت قانونی برای ثبت ولادت 15 روز و برای ثبت واقعه فوت 10روز است، افزود: با توجه به اهمیت موضوع شهروندان باید برای ثبت به موقع وقایع حیاتی توجه ویژه‌ای داشته ‌باشند.

سبزعلی تصریح کرد: با توجه به این‌که قانون برای عدم ثبت به موقع وقایع ولادت و وفات طبق ماده سه قانون تخلفات و جرائم مجازات تعیین کرده است، شهروندان باید در مهلت قانونی، برای ثبت وقایع ولادت و طلاق به این اداره مراجعه کنند.

انتهای‌پیام/82001/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول