اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

نخستین دفتر خدمات الکترونیکی ثبت احوال در بوشهر افتتاح شد

خبرگزاری فارس: نخستین دفتر خدمات الکترونیکی ثبت احوال در استان بوشهر صبح امروز در آیینی با حضور شماری از مسئولان استانی در دفتر خدمات پیشخوان خدمات دولت کیامنش در بوشهر افتتاح شد.

نخستین دفتر خدمات الکترونیکی ثبت احوال در بوشهر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در این آیین گفت: براساس برنامه‎ریزی‎های انجام شده قرار بود این دفتر سال گذشته در پنج دفتر خدمات پیشخوان دولت در بوشهر ایجاد شود که این امر محقق نشد.

کیومرث صالحی‌نیا اظهار داشت: این دفتر ارتباطی آن‌لاین با ثبت ‌احوال دارد و در مرحله نخست 11 خدمات مربوط به ثبت‌احوال به مراجعین ارائه می‎شود.

وی افزود: مقرر شده است در مراحل بعد همه خدمات ثبت احوال به دفاتر خدمات پیشخوان دولت واگذار شود.

صالحی‌نیا بیان کرد: پس از اینکه دفتر خدمات الکترونیکی ثبت احوال در همه مناطق شهری بوشهر راه‎اندازی شد، این خدمات در روستاها نیز ارائه خواهند شد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر یادآور شد: در این دفتر خدماتی نظیر درخواست تعویض شناسنامه، درخواست صدور المثنی شناسنامه ناشی از فقدان مدارک لازم برای صدور شناسنامه المثنی، درخواست صدور اولین کارت شناسایی ملی و درخواست تعویض کارت شناسایی ملی از جمله خدماتی است که در این دفتر ارائه می‎شود.

وی، درخواست تغییر نام، درخواست تغییر نام‌خانوادگی، درخواست از هیئت حل تخلفات، درخواست گواهی تجرد، فوت و شماره ملی، درخواست ثبت ازدواج و طلاق و مشخصات فرزندان در شناسنامه و درخواست اجرای احکام قطعی دادگاه‎ها در اسناد را از دیگر خدمات قابل ارائه در دفاتر خدمات الکترونیکی ثبت احوال عنوان کرد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری بوشهر نیز در این آیین گفت: تسهیل پیگیری امور اداری مردم از طرق مختلف از جمله به شیوه‌ الکترونیکی در حال پیگیری است و دفاتر خدمات الکترونیکی و خدمات پیشخوان دولت می‎توانند در این زمینه هم‎افزایی داشته باشند.

غلامرضا بازدار افزود: سامانه ارتباط مردم با کارمندان دولت به‌منظور پیگیری امور اداری خود به‌طور کامل راه‎اندازی شده است و توسعه آن نیازمند تبلیغات محیطی است.

وی تاکید کرد: در راستای الکترونیکی کردن خدمات دولت در بخش‎های مختلف حرکت رو به جلویی در پیش داریم هرچند مشکلاتی وجود دارد که باید با همفکری و همکاری آن‌ها را رفع کنیم.

انتهای پیام/66007/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول