به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در این آیین گفت: براساس برنامهریزیهای انجام شده قرار بود این دفتر سال گذشته در پنج دفتر خدمات پیشخوان دولت در بوشهر ایجاد شود که این امر محقق نشد.
کیومرث صالحینیا اظهار داشت: این دفتر ارتباطی آنلاین با ثبت احوال دارد و در مرحله نخست 11 خدمات مربوط به ثبتاحوال به مراجعین ارائه میشود.
وی افزود: مقرر شده است در مراحل بعد همه خدمات ثبت احوال به دفاتر خدمات پیشخوان دولت واگذار شود.
صالحینیا بیان کرد: پس از اینکه دفتر خدمات الکترونیکی ثبت احوال در همه مناطق شهری بوشهر راهاندازی شد، این خدمات در روستاها نیز ارائه خواهند شد.
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر یادآور شد: در این دفتر خدماتی نظیر درخواست تعویض شناسنامه، درخواست صدور المثنی شناسنامه ناشی از فقدان مدارک لازم برای صدور شناسنامه المثنی، درخواست صدور اولین کارت شناسایی ملی و درخواست تعویض کارت شناسایی ملی از جمله خدماتی است که در این دفتر ارائه میشود.
وی، درخواست تغییر نام، درخواست تغییر نامخانوادگی، درخواست از هیئت حل تخلفات، درخواست گواهی تجرد، فوت و شماره ملی، درخواست ثبت ازدواج و طلاق و مشخصات فرزندان در شناسنامه و درخواست اجرای احکام قطعی دادگاهها در اسناد را از دیگر خدمات قابل ارائه در دفاتر خدمات الکترونیکی ثبت احوال عنوان کرد.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری بوشهر نیز در این آیین گفت: تسهیل پیگیری امور اداری مردم از طرق مختلف از جمله به شیوه الکترونیکی در حال پیگیری است و دفاتر خدمات الکترونیکی و خدمات پیشخوان دولت میتوانند در این زمینه همافزایی داشته باشند.
غلامرضا بازدار افزود: سامانه ارتباط مردم با کارمندان دولت بهمنظور پیگیری امور اداری خود بهطور کامل راهاندازی شده است و توسعه آن نیازمند تبلیغات محیطی است.
وی تاکید کرد: در راستای الکترونیکی کردن خدمات دولت در بخشهای مختلف حرکت رو به جلویی در پیش داریم هرچند مشکلاتی وجود دارد که باید با همفکری و همکاری آنها را رفع کنیم.
انتهای پیام/66007/ر20/ض1002