اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی:

10 درصد ازدواج‌های خراسان‌جنوبی منجر به طلاق می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی گفت: در 9 ماهه امسال نسبت ازدواج به طلاق در استان حدود 10 است یعنی در برابر هر 10 واقعه ازدواج، یک طلاق به ثبت رسیده است.

10 درصد ازدواج‌های خراسان‌جنوبی منجر به طلاق می‌شود

علی پورحسین در گفت‌و گوی تفصیلی با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با طرح آرشیو الکترونیکی اسناد اظهار کرد: طرح آرشیو الکترونیکی اسناد از تیر‌ماه سال 90 در خراسان‌جنوبی آغاز شده است.

*فارس: چه میزان آرشیو الکترونیکی اسناد در خراسان‌جنوبی انجام شده است؟

پور حسین: تاکنون از تعداد یک‌میلیون و 570 هزار و 71 برگ سند ولادت و وفات در استان یک‌میلیون و 193 هزار و 489 برگ از این اسناد آرشیو و در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور بارگذاری شده و امید است تا پایان امسال به اتمام برسد.

*فارس: صدور شناسنامه بالای 15 سال از چه تاریخی در خراسان‌جنوبی آغاز و چه تعداد صادر شده است؟

پور حسین: طرح صدور شناسنامه الکترونیکی بالای 15 سال از تیر‌ماه سال 1389 در استان آغاز شده و تاکنون 40 هزار و 780 فقره شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال در استان صادر شده است.

فارس: بیشترین شناسنامه‌های صادره بالای 15 سال مربوط به چه شهرهایی و از ابتدای سال تاکنون چه تعداد شناسنامه مکانیزه صادر شده است؟

پور حسین: بیشترین شناسنامه‌های مکانیزه صادره بالای 15 سال مربوط  به بیرجند با 44.81 درصد و قاینات با 16.73 درصد و فردوس با  14.12 درصد است و از ابتدای سال تاکنون بیش از 17 هزار شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال صادر شده است.

فارس: از ابتدای سال تاکنون چه تعداد واقعه ولادت در استان ثبت شده و افزایش یا کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را بفرمایید؟

پور حسین: از ابتدای سال تاکنون 11 هزار و  67 واقعه ولادت در استان ثبت شده که  نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.82 درصد افزایش داشته است.

همچنین از این تعداد 5 هزار و 729 نوازد پسر و 5 هزار و 338 نوزاد دختر هستند و از مجموع ولادت‌ها 7 هزار و 69 واقعه ولادت در شهر و 3 هزار و 998 واقعه در روستا صورت گرفته است.

*فارس: نسبت جنسیتی از ثبت ولادت و طی چه مدت از وقوع واقعه، ولادت‌‌ها ثبت شده است؟

پورحسین: نسبت جنسیتی حاصل از ثبت ولادت در این مدت برابر با 107 است یعنی در مقابل هر 100 واقعه ولادت ثبت شده دختر حدود 107 واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده که در این مدت 99.69 درصد از وقایع ولادت ثبت شده در مدت 15 روز از تاریخ وقوع واقعه ثبت شده که نشانگر تلاش کارکنان ثبت احوال است.

*فارس: در 9 ماهه امسال چه تعداد واقعه فوت ثبت شده است؟

پور حسین: تعداد 2 هزار و 623 واقعه فوت در 9 ماهه سال جاری ثبت شده که از این تعداد یک‌هزار و 408 مرد و یک‌هزار و 215 زن می‌باشند.

همچنین از این تعداد یک‌هزار و 403 واقعه وفات در شهر و یک‌هزار و 220 واقعه وفات در روستا رخ داده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.45 درصد کاهش داشته است.

*فارس: تعداد واقعه ازدواج ثبت شده در 9 امسال و افزایش یا کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را بفرمایید؟

پور حسین: در 9 ماهه سال جاری 6 هزار و 568 واقعه ازدواج ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10.24 درصد کاهش داشته است و حدود 57.87 درصد ازدواج‌ها در مناطق شهری و 42.13 درصد درمناطق روستایی به ثبت رسیده است.

*فارس:چه تعداد واقعه طلاق از ابتدای سال تاکنون ثبت شده است؟

پور حسین: از ابتدای سال تاکنون 650 واقعه طلاق به ثبت رسیده که حدود 67.38 درصد طلاق‌ها در مناطق شهری و 32.62 درصد در مناطق روستایی بوده است.

همچنین در این مدت نسبت ازدواج به طلاق حدود 10 است یعنی در برابر هر 10 واقعه ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است.

*فارس: بیشترین فراوانی نام ثبت شده در گروه دختران و پسران از ابتدای سال تاکنون را بفرمایید؟

پورحسین: از ابتدای سال تاکنون بیشترین فراوانی نام در گروه پسران، امیرعلی، ابوالفضل، امیر حسین، امیرمحمد، محمد، مهدی و علی ثبت شده و در گروه دختران بیشترین فراوانی نام فاطمه، فاطمه‌زهرا، زهرا، نازنین‌زهرا، زینب، ریحانه و کوثر به ثبت رسیده است.

*فارس: صحبت پایانی؟

پور حسین: دو نمایندگی ثبت احوال در بخش‌های مود و زهان در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی می‌شود و همچنین تا پایان سال جاری چهارمین دفتر باجه ثبت احوال نیز در استان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/69008/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول