اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل خبر داد

صدور کارت ملی هوشمند تا دو هفته آینده در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال اردبیل گفت: تا دو هفته آینده صدور کارت ملی هوشمند در استان آغاز می‌شود.

صدور کارت ملی هوشمند تا دو هفته آینده در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله امینی عصر امروز در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: با صدور کارت ملی بسیاری از مشکلات احراز هویت که در گذشته وجود داشته، برطرف می‌شود به طوریکه کلیه اطلاعات افراد اعم از اطلاعات شخصی، بانکی و حتی امضای الکترونیکی افراد در این کارت جمع‌آوری شده تا در ارایه آن برای احراز هویت فردی با مشکلی مواجه نشوند.

وی تصریح کرد: صدور کارت ملی هوشمند زمینه ارایه خدمات الکترونیکی به شکل آسان‌تر را فراهم می‌آورد و سبب می‌شود بیش از هر زمان دیگر امکان استفاده از مزایای مختلف نیز برای افراد به وجود آید.

امینی با یادآوری اینکه در صدور کارت ملی هوشمند سعی شده است از برخی سواستفاده‌ها در حد امکان جلوگیری شود، خاطر نشان کرد: هر چند در کارت‌های ملی فعلی برخی نواقص و کوتاهی‌ها زمینه سواستفاده‌ها را فراهم کرده بود اما در صدور کارت ملی هوشمند جلوی بسیاری از این سواستفاده‌ها گرفته می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: با صدور کارت ملی هوشمند ایستگاه‌هایی نیز در مناطق مختلف استان راه‌اندازی می‌شود تا افراد با مراجعه سریع و به موقع بتوانند از خدمات کارت ملی هوشمند استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود به تکمیل آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی و هویتی ساکنان مناطق مختلف استان اشاره کرد و ادامه داد: سه میلیون و 200 هزار سند ولادت و فوت تاکنون در قالب آرشیو الکترونیکی جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با یادآوری اینکه با ارایه این خدمات به نظر می‌رسد دیگر نیازی به مراجعه صوری از سایر مناطق به محل ولادت افراد نباشد، بیان کرد: سعی کردیم در قالب اجرای طرح آرشیو الکترونیکی مردم برای دریافت خدمات مربوط به شناسنامه نیازی به مراجعه حضوری به محل تولد خود نداشته باشند.

امینی گفت: امکان صدور شناسنامه جدید، عکس‌دار کردن آن و سایر استعلامات بدون مراجعه به محل سکونت در محل زندگی مردم فراهم شده است.

وی به ثبت اطلاعات بیومتریک افراد از جمله انگشت‌نگاری و امضای دیجیتالی از جمله ویژگی‌های این کارت ملی هوشمند افزود: قابلیت جعل این کارت برخلاف کارت ملی از بین می‌رود.

امینی با نام بردن از ویژگی‌های دیگر کارت ملی هوشمند یادآور شد: پردازش اطلاعات در حجم وسیع، تغییر اطلاعات پس از صدور، تعبیه یارانه، گواهینامه رانندگی و سایر اطلاعات در این کارت امکان دسترسی به اطلاعات را براساس مجوزهای تعریف شده، می‌دهد.

وی از استخدام 33 نفر در ادارات ثبت احوال استان خبر داد و گفت:‌ در راستای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی 46 ردیف استخدامی داشتیم که به جذب 33 نفر اقدام کردیم.

این مسئول با بیان اینکه از بین کارکنان مستخدم 20 نفر نیروی قراردادی ثبت احوال و مابقی نیز نیروهای قراردادی سایر دستگاه‌ها بودند،‌ افزود: چارت سازمانی این اداره کل از 105 نفر به بیش از 206 نفر ارتقا یافته که دو برابر افزایش را در این حوزه شاهد هستیم.

امینی با بیان اینکه گروه جدید استخدامی به ادارات ثبت احوال شهرستان‌ها ارجاع داده می‌شوند، تصریح کرد: پیش‌بینی‌های انجام شده حکایت از آن دارد که تا پایان دی ماه آزمون استخدامی برگزار شود که تاریخ دقیق آزمون از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز در سخنانی خاطر نشان کرد: بیش از 98 درصد وقایع حیاتی در این شهرستان با حجم زیاد کارها ثبت به موقع شده و تأخیری در آنها وجود ندارد.

ولی کریمی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان پارس‌آباد بعد از مرکز استان بیشترین حجم فعالیت‌های مربوط به ثبت احوال و صدور شناسنامه‌ها، خدمات و سرویس‌دهی متنوع را دارد به نظر می‌رسد در توسعه اداره ثبت احوال این شهرستان و دایر کردن نمایندگی‌ها به نیروی انسانی متخصص و بیشتر نیاز داریم.

وی اظهار امیدواری کرد با اقدامات به موقع بتوان بخشی از مشکلات و نارسایی‌های پیش رو در این حوزه را برطرف کرد.

انتهای پیام/62006/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول