اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان جنوبی خبر داد

کسب رتبه نخست خراسان ‌جنوبی در ثبت وقایع ولادت در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت‌احوال خراسان جنوبی از کسب رتبه نخست ثبت ‌احوال استان در ثبت وقایع ولادت و وفات در سطح کشور خبر داد.

کسب رتبه نخست خراسان ‌جنوبی در ثبت وقایع ولادت در کشور

علی پورحسین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: این رتبه را استان ما از لحاظ ثبت این دو واقعه در مهلت قانونی کسب کرده است.

وی مهلت قانونی ثبت واقعه ولادت را 15 روز عنوان کرد و افزود: مهلت قانونی ثبت واقعه وفات نیز 10 روز است که در خراسان جنوبی این میزان به خوبی رعایت ‌می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان جنوبی این نهاد را یک مجموعه بسیار فعال و پویا دانست و بیان داشت: یکی از کارهای مهم ثبت‌احوال انجام آرشیو الکترونیکی و اسناد هویتی است.

پورحسین با بیان اینکه آرشیو الکترونیکی از مباحثی است که رهبر انقلاب به آن توجه ویژه‌ای دارند، تصریح کرد: باید به اسناد هویتی مردم به خوبی توجه شود.

وی ادامه داد: انجام این کار در خراسان جنوبی تا 80 درصد بارگذاری شده و 20 درصد باقی‌مانده است.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان جنوبی از وجود سه باجه در سه دفتر پیشخوان دولت خبر داد و گفت: این دفاتر 12 خدمت را به مردم ارائه می‌دهند.

*کلید خوردن کارت هوشمند ملی تا یک ماه آینده در استان

پورحسین از کلید خوردن کارت هوشمند ملی تا یک ماه آینده در خراسان جنوبی خبر داد و اضافه کرد: این اقدام با اولویت خانواده شهدا و ایثارگران آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در این راستا 24 ایستگاه برای جمع‌آوری اطلاعات مردم در سطح استان پیش‌بینی شده است، یادآور شد: این ایستگاه‌ها اطلاعات مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند را جمع‌آوری می‌کنند.

انتهای پیام/69002/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول