اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال شهرستان کاشان مطرح کرد

«فاطمه» و «امیرعلی» بیشترین فراوانی نام‌ها‌ در کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال شهرستان کاشان، نام‌های فاطمه و امیرعلی را بیشترین فراوانی اسامی دختران و پسران شهرستان کاشان در سال جاری ذکر کرد.

«فاطمه» و «امیرعلی» بیشترین فراوانی نام‌ها‌ در کاشان

علی مستوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: فراوانی نام دختران و پسران در مدت هشت ماهه نخست سال جاری به ترتیب فاطمه با 171 نام‌گذاری و امیرعلی با 127 مورد بوده است.

وی افزود: پس از این اسم‌ها در دختران نام‌های زهرا، ریحانه، زینب، کوثر، نازنین زهرا، فاطمه سادات، رقیه، هستی و فاطمه‌زهرا بیشترین فراوانی را دارند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان کاشان بیان داشت: در بین اسامی پسران هم پس از امیرعلی، نام‌های ابوالفضل، محمد طاها، علیرضا، امیرحسین، علی، محمدمهدی، امیرعباس، علی‌اصغر، امیرمحمد، محمد و محمدحسین بیشترین میزان برگزیده شدن را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته وی امیرعلی و فاطمه در 12 ماه سال گذشته نیز بیشترین فراوانی نام در شهرستان کاشان را به خود اختصاص داده است.

مستوری ابراز داشت: طی مدت 12 ماه سال 90 به ترتیب فاطمه با 336 نفر و امیرعلی با 166 نفر بیشترین اسامی را در شهرستان کاشان به خود اختصاص دادند.

وی همچنین آمار ولادت در هشت ماهه امسال شهرستان کاشان را 3 هزار و 576 نفر و در مدت مشابه سال گذشته را 3 هزار و 503 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: تعداد ولادت در هشت ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل این شهرستان 2.5 درصد رشد داشته است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان کاشان در ادامه با اشاره به کاهش 15 درصدی ثبت واقعه ازدواج در هشت ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: در هشت ماه نخست سال جاری 2 هزار و 173 مورد ثبت ازدواج صورت گرفته در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 2 هزار و 552 مورد ثبت شده است.

مستوری در ادامه مهلت اعلام شده برای اخذ شناسنامه نوزاد بر اساس تبصره ماده 15 قانون ثبت احوال را  تا 15 روز پس از تولد نوزاد اعلام کرد و از شهروندان خواست در محدوده زمانی تعیین شده نسبت به اخذ شناسنامه فرزند خود به ثبت احوال مراجعه کنند.

وی همچنین مهلت اعلام فوت بر اساس ماده 25 قانون ثبت احوال را تا 10 روز پس از وقوع تاریخ فوت دانست و یادآور شد: بستگان متوفی در زمان تعیین شده می‌توانند نسبت به ثبت وفات، به ثبت احوال شهرستان مراجعه کنند. 

انتهای پیام/2406/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول