اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان خبر داد

بارگذاری 2 میلیون سند از سوی ثبت‌احوال زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: دو میلیون و 300 هزار سند در استان زنجان اسکن شده و در سایت ثبت‌احوال بارگذاری شده است.

بارگذاری 2 میلیون سند از سوی ثبت‌احوال زنجان

موسی متوسلین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: نرخ رشد جمعیت کشور از دهه 60 تاکنون سیر نزولی داشته است که این امر موجب بروز مشکلاتی در آینده برای کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت کشور در حال حاضر 1.3 درصد است، افزود: این میزان در استان زنجان کمتر است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با اشاره به اینکه تا 30 سال آینده آمار ولادت و مرگ برابر می‌شود، افزود: جمعیت کشور با چنین نرخ رشدی رفته رفته کاهش می‌یابد.

وی پیری جمعیت را از دیگر مشکلات نرخ رشد فعلی جمعیت عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود جمعیت کشور بین 40 تا 80 میلیون نفر در 30 سال آینده باشد.

متوسلین بر ضرورت افزایش نرخ رشد جمعیت کشور تاکید کرد و افزود: باید ساز و کارهای لازم در این زمینه اندیشیده شود.

وی صدور اسناد هویتی را از برنامه‌های ثبت‌احوال دانست و افزود: صدور کارت ملی هوشمند از برنامه‌های جدی ثبت‌احوال محسوب می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با بیان اینکه بسترهای لازم برای صدور کارت ملی هوشمند آماده شده است، خاطرنشان کرد: از سال 92 کارت ملی هوشمند به افراد بالای 15 سال ارائه می‌شود.

وی از صدور کارت شهروند الکترونیک برای هر فرد ایرانی خبر داد و افزود: با صدور این کارت، پرونده سلامت، سوابق شغلی و تحصیلی افراد قابل دسترس می‌شود.

متوسلین با بیان اینکه این کارت تا سه سال آینده صادر می‌شود، افزود: بسترهای صدور کارت شهروند الکترونیک در حال آماده‌سازی است.

وی با اشاره به ارائه خدمات مورد نیاز مردم از طریق دفاتر پیشخوان دولتی تصریح کرد: ثبت‌احوال نیز در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده است.

*ارائه 10 خدمت الکترونیکی از سوی ثبت‌احوال زنجان

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان از ارائه 10 خدمت ثبت‌احوال استان زنجان از طریق دفاتر پیشخوان دولتی خبر داد و  یادآور شد: خدمات به صورت الکترونیکی به همشهریان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به صدور کارت ملی از سال 86 به همه مردم در کشور تصریح کرد: از مردم تقاضا می‌شود در صورت جابه‌جایی محل سکونت خود، آدرس محل جدید را به ثبت‌احوال اعلام کنند.

متوسلین صیانت از اسناد هویتی شهروندان را از وظایف ثبت‌احوال عنوان کرد و افزود: 2 میلیون و 300 هزار سند در استان زنجان اسکن شده و در سایت سازمان بارگذاری شده است.

وی با اشاره به کاهش سن ازدواج در استان زنجان افزود: افزایش سن ازدواج از دغدغه‌ها محسوب می‌شود که خوشبختانه در استان زنجان در 9 ماهه سال‌جاری این آمار کاهش داشته است.

انتهای پیام/73003/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول