اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال چالوس:

ثبت ولادت در مرزن‌آباد و کلاردشت ضعیف است

خبرگزاری فارس: رئیس ثبت احوال چالوس با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی از ثبت واقعه ولادت در مراکز بهداشت و درمان در بخش‌های مرزن آباد و کلاردشت ضعیف است، خواستار تقویت آن شد.

ثبت ولادت در مرزن‌آباد و کلاردشت ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از کلاردشت، شعبانعلی ردایی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان چالوس که در کلاردشت برگزار شد، افزود: تمامی خانم‌های بارداری که برای زایمان به مراکز و بیمارستان‌ها اعزام می‌شوند به همراه خود دو برگ کپی کارت ملی و شناسنامه زوجین را داشته باشند تا کار اطلاع‌رسانی و صدور گواهی ولادت به سرعت انجام گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماموریت سازمان ثبت احوال و اهداف کلان این سازمان، بر لزوم همکاری بین بخشی در دستیابی به این اهداف تاکید کرد.

ردایی ادامه داد: پروژه‌های مهم در دست اقدام این سازمان که در چالوس نیز در حال پیگیری است اعم از آرشیو الکتریکی اسناد سجلی، صدور شناسنامه مکانیزه، گنجینه اسناد مشاهیر و سرداران شهید، واگذاری تصدی‌گری به دفاتر پیشخوان، ارائه خدمات در بستر اینترنت و صدور کارت هوشمند ملی است.

وی همچنین به آمار 9 ماهه سال جاری ثبت احوال چالوس اشاره کرد و ادامه داد: در طی این 9 ماه 936 نفر در حوزه شهری و 109 نفر در حوزه روستایی متولد شدند که 98.8 درصد از وقایع در مهلت 15 روز به ثبت رسیده است.

رئیس ثبت احوال چالوس تصریح کرد: در این مدت یک‌هزار و 796 نفر در حوزه شهری و 186 نفر در حوزه روستایی فوت شدند که از این تعداد یک‌هزار و پنج نفر جزء اسناد راکد و 791 نفر فوت جاری بودند.

وی خاطر نشان کرد: آمار ازدواج در این مدت 930 واقعه و طلاق 289 واقعه بوده است.

ردایی با اشاره به اینکه اخذ درخواست کارت ملی یک‌هزار و 888 نفر بوده است، بیان داشت: در این مدت یک‌هزار و 766 نفر، صدور گواهی ابلاغ 406 نفر و ثبت مهاجرت 110 مورد ثبت شده است.

وی همچنین از تعویض هزار و 602 جلد شناسنامه بالای 15 سال مکانیزه و 233 جلد شناسنامه المثنی، صدور 499 برگ خلاصه رونوشت وفات، هفت مورد تغییر نام و 106 مورد تغییر نام خانوادگی خبر داد.

ردایی در 9 ماهه سال جاری از پاکسازی تعداد 638 جلد از مجلدات بایگانی اسناد و اسکن و داده آمایی 109 هزار و 185 برگ سند در مدت 41 روز کاری از اول خرداد تا 22 تیر سال جاری خبر داد و گفت: اداره ثبت احوال شهرستان چالوس نمره 97.25 را در بازدید مدیرکل، معاونان و کارشناسان استان و مقام اول استان را از آن خود کرده است.

رئیس ثبت احوال چالوس همچنین برگزاری چهار جلسه کمیته پیگیری ثبت وقایع و نظارت بر امور ثبت ولادت و وفات، امضای تفاهم‌نامه با بیمارستان و اعزام ماموران اداره به بیمارستان‌های سطح شهر برای اخذ گواهی ولادت‌های صادره و تشکیل سه جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان را از دیگر عملکرد‌های این اداره برشمرد.

در ادامه رئیس ثبت احوال کلاردشت نیز در این جلسه بر لزوم همکاری دهیاری‌ها با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان ثبت احوال بسته شد برای ثبت وقایع حیاتی تاکید کرد.

عبدالله جعفری‌نسب همچنین درباره ایجاد نمایندگی ثبت احوال در بخش مرزن‌آباد تاکید کرد و اظهار داشت: این امر مستلزم همکاری بیشتر مسئولان بخش برای تهیه فضای مورد نیاز ثبت احوال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار 9 ماهه ثبت احوال کلاردشت اشاره کرد و بیان داشت: در این مدت 156 نفر در حوزه شهری و 174 نفر در حوزه روستایی متولد شدند.

جفری‌نسب ادامه داد: همچنین 59 نفر در حوزه شهری و 85 نفر در حوزه روستایی فوت کرده‌اند.

نائب رئیس شورای اسلامی بخش مرزن‌آباد نیز در این جلسه اظهار داشت: شوراهای روستاها ارتباط تنگاتنگی با ماموران ثبت احوال داشته و دارند و اطلاع‌رسانی به این نهادهای مردمی صورت گرفته تا بر اساس آئین‌نامه ابلاغ شده این همکاری بینابین ادامه داشته باشد.

فرزاد مددی تصریح کرد: تقاضای ایجاد نمایندگی ثبت احوال مرزن‌آباد از خواسته‌های مسئولان این بخش است که با توجه به مسافت و مشکلات روستائیان مرزن‌آباد باید مورد توجه قرار گیرد و مسئولان بخش مرزن‌آباد آماده هرگونه همکاری برای ایجاد این نمایندگی هستند.

بخشدار مرزن‌آباد نیز در این جلسه مهم‌ترین مشکل این بخش را عدم وجود دفتر نمایندگی ثبت احوال در مرزن‌آباد عنوان کرد و گفت: نامه‌نگاری‌های لازم در این حوزه صورت گرفته است و آمادگی لازم برای اجاره کردن دفتری به این منظور توسط شوراهای شهر، شهرداری و بخش مرزن‌آباد وجود دارد.

بخشدار کلاردشت نیز با گرامیداشت هفته ثبت احوال بیان داشت: با توجه به چشم‌انداز توسعه 1404 کشور، سازمان ثبت احوال توانسته گام‌های بلندتر و جلوتر از برنامه‌ای را بردارد که جای تقدیر دارد.

محمد سنایی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی درست و اصولی و ساماندهی و هماهنگی برای اداره امور کشور نیازمند دارابودن آمار درست و دقیق است تا بتوان امکانات و زیرساخت‌های لازم را در کشور و مناطق دور و نزدیک اجرایی کرد، ثبت احوال نقش ارزنده‌ای در این ساماندهی داده‌های آماری دارد.

وی خواستار هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذیربط برای هر چه بهتر شدن روند ثبت وقایع حیاتی و دیگر اهداف سازمانی ثبت احوال شد.

سنایی با اشاره به اینکه 81 درصد جمعیت شهرستان چالوس در دو بخش مرزن‌آباد و کلاردشت ساکن هستند، تصریح کرد: ایجاد نمایندگی ثبت احوال در مرزن‌آباد و دفتر نمایندگی پزشکی قانونی در کلاردشت از درخواست‌های مسئولان این بخش برای بهتر شدن روند خدمت‌رسانی به مردم منطقه است.

انتهای پیام/86019/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول