اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت‌احوال شهرستان گرگان:

ساماندهی گورستان‎ها یکی از اهداف ثبت‌احوال است

خبرگزاری فارس: رئیس ثبت‌احوال شهرستان گرگان گفت: ساماندهی گورستان‎ها در شهر و روستا یکی از اهداف مهم ثبت‌احوال به‌شمار می‎رود.

ساماندهی گورستان‎ها یکی از اهداف ثبت‌احوال است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن شکرابی عصر امروز در جلسه توجیهی و هماهنگی برنامه‎های هفته وقف، هیئت امنا و مدیران مراکز فرهنگی بقاع متبرکه در شبستان مبارکه امامزاده عبدالله شهرستان گرگان اظهار داشت: شبکه اعلام وقایع حیاتی به منظور رصد کردن دقیق آمار وقوع ولادت و وفات طراحی و پیش‎بینی شده است.

وی با بیان اینکه شبکه اعلام سازوکاری اساسی برای نهادینه کردن ثبت اسناد حیاتی است تصریح کرد: وجود این شبکه می‎تواند در تمام اوقات سال وقایع را به موقع ثبت و گزارش دهد.

رئیس ثبت‌احوال شهرستان گرگان متذکر شد: برای دستیابی به هدف مذکور باید به وضعیت پایدار ثبت ولادت در مدت قانونی به درصد بالایی برسیم که در سطح شهر با همکاری شهرداری و گورستانی که در امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان است توانستیم این مشکل را حل کنیم.

شکرابی از متولیان امامزادگان خواست تا نسبت به ثبت فوت متوفیان و ارائه شناسنامه متوفی به ثبت‌احوال سریعاً اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ثبت فوت یکی از موارد مهم در این راستا تلقی می‎شود خاطرنشان کرد: ثبت و پرداخت یارانه‎ها بر اساس ثبت ولادت و فوت جاری اتفاق می‎افتد و به محض اینکه در سیستم ثبت‌احوال شناسنامه‎ای صادر می‎شود به صورت متمرکز وارد سامانه آماری کشوری شده و یارانه به فرد تعلق خواهد گرفت.

رئیس ثبت‌احوال شهرستان گرگان با تاکید بر اینکه ثبت فوت باید حتماً در مهلت قانونی انجام شود عنوان کرد: به محض اینکه ولادت و یا فوت به ثبت می‎رسند آمار در روز در سازمان مرکزی دقیقاً مشخص می‎شود.

شکرابی با بیان اینکه برای برنامه‎ریزی، آمار دقیق داشتن یکی از ضروریات است متذکر شد: عدم ثبت فوت آثار سوئی به دنبال دارد متاسفانه وجود اتباع بیگانه در منطقه باعث شده که خرید و فروش شناسنامه متوفی اتفاق بیفتد و اگر همکاری بین دستگاهی در این زمینه وجود نداشته باشد شناسنامه در اختیار افراد سودجو و بیگانه قرار خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: ضرورت دارد شناسنامه‎های متوفیان بلافاصله در اختیار ثبت‌احوال قرار بگیرد تا شاهد بروز مسائل امنیتی در جامعه نباشیم.

انتهای پیام/2307/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول