اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل خبر داد

رعایت 99 درصدی ثبت وقایع حیاتی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: در ثبت وقایع حیاتی 99 درصد زمان و مهلت مقرر رعایت می‌شود به طوری که در این زمینه مشکل خاصی در سطح استان وجود ندارد.

رعایت 99 درصدی ثبت وقایع حیاتی در اردبیل

عبدالله امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل از خرید 14 دستگاه چاپگر برای صدور شناسنامه‌های مکانیزه، 46 دستگاه رایانه، 14 دستگاه اسکنر و همچنین راه‌اندازی تلفن گویای 1510 برای ارائه خدمات به هموطنان خبر داد و اظهار داشت: ما با شرکت مخابرات انعقاد قرارداد کردیم تا پهنای باند ثبت احوال را افزایش دهد تا امکان ارائه خدمات مطلوب‌تر از طریق دولت الکترونیک فراهم آید.

وی به فعالیت هشت دفتر پیشخوان با هدف تسهیل خدمات به عموم مردم اشاره کرد و یادآور شد: اکثر ادارات ما به دوربین‌های مدار بسته مجهز شدند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل به راه‌اندازی گنجینه اسناد مشاهیر و فرهیختگان استان اشاره کرد و گفت:‌ ما در ثبت وقایع در مهلت مقرر با همراهی مردم 99 درصد موفق عمل کردیم.

امینی در خصوص فراوانی نام و نام‌ خانوادگی نیز بیان داشت: در بین مردان محمد و در بین بانوان فاطمه بیشترین انتخاب مردم مومن و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت اردبیل است و در بین نام‌ خانوادگی‌ها نیز محمدی فراوان‌ترین نام خانوادگی اردبیلی‌هاست.

این مسئول به فراوانی نام شهدا نیز اشاره کرد و افزود: در بین شهدا نیز محمد،‌ علی، حسین و حسن پر‌آوازه و از بین زنان شهیده نیز نام فاطمه،‌ زهرا و معصومه به چشم می‌خورد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل از خانواده‌ها خواست نام نیکو را برای فرزندان خود برگزینند چرا که نام‌ نیکو نهادن بر فرزند حق بزرگی است که بر گردن پدران و مادران است.

امینی نرخ مهاجرت در اردبیل را 4 در 1000 اعلام کرد و گفت: این رقم به این معناست که از هر 1000 نفر جمعیت استان 4 نفر مهاجرت کرده‌اند که رقم پایینی محسوب می‌شود.

وی نرخ رشد جمعیت استان را 10.4 درصد اعلام کرد و ادامه داد: نرخ خام ولادت 20 در 1000 و وفات نیز 5.7 درصد در 1000 است به طوری که به ازای هر 10 هزار نفر حدود 104 نفر به جمعیت استان افزوده شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل تصریح کرد: اقدامات خوبی در مکانیزه کردن خدمات ثبت احوال صورت گرفته که آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی از مهم‌ترین آنها است.

امینی گفت: برای اجرای این طرح از فیبر نوری استفاده شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا دو ماه آینده تمامی اطلاعات استان آرشیو شود.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به کمبود بودجه برای استفاده از فیبر نوری تعهداتی را به مخابرات و شهرداری دادیم که امیدواریم با همراهی مسئولان بتوانیم به این تعهدات عمل کرده و اعتبار لازم را تامین کنیم.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل از شهروندان اردبیلی خواست برای دریافت خدمات و اطلاعات مورد نظر از ثبت احوال با شماره تلفن گویای 1510 تماس گرفته و در خصوص تعویض شناسنامه، صدور کارت ملی و برخی خدمات دیگر سئوالات و پرسش‌های خود را مطرح کرده و در این زمینه پاسخ لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/62001/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول