اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال کجور مازندران:

ثبت احوال کجور کمبود نیرو دارد

خبرگزاری فارس: رئیس ثبت احوال کجور مازندران گفت: در حال حاضر در اداره ثبت احوال کجور با کمبود نیرو مواجه هستیم.

ثبت احوال کجور کمبود نیرو دارد

جهانبخش حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کجور اظهار داشت: در حال حاضر در اداره ثبت احوال کجور با کمبود نیرو مواجه هستیم در حالی که ما باید حدود هفت نفر پرسنل داشته باشیم، ولی فعلا سه پرسنل داریم و امیدواریم از طریق آزمون‌های استخدامی مازندران، برای ثبت احوال کجور ردیف شغلی در نظر گرفته شود تا پرسنل این اداره تکمیل شود.

وی افزود: اداره ثبت احوال کجور در سال 88 بر اساس توافقنامه‌ای که بین دهیاری و ثبت احوال انجام شد، زمینی به مساحت 300 متر به این اداره واگذار شد که در همان سال اقدام به احداث بنای آن کرد اما حدود یک سال به دلیل برخی مشکلات روند احداث آن متوقف شد.

وی ادامه داد: البته مکاتبات و پیگیری‌های لازم انجام شد و سال قبل تقریبا 35 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت که احداث آن آغاز شده بود.

حسنی تصریح کرد: پیمانکار جدیدی که برای ادامه روند احداث آن به کجور آمده بود کار را با پیشرفت خوبی ادامه داد اما اکنون به دلیل سردی آب و هوا، پروژه موقتا متوقف شد تا پس از فرا رسیدن فصل بهار مجددا شروع به کار کند.

وی به روند میزان تولد و مرگ و میر در کجور اشاره کرد و گفت: در 9 ماهه امسال 29 مورد تولد داشتیم که این تعداد در زمان مقرر و قانونی آن ثبت شد و تعداد مرگ و میر نیز 107 نفر گزارش شد که از این تعداد اکثرا ساکن و بومی کجور بودند.

این مسئول درباره فراوانی نام‌های پسر و دختر در کجور اظهار کرد: بر اساس آخرین سرشماری در سال 90 حدود 22 هزار نفر جمعیت در کجور ثبت شد و از این تعداد بیشترین فراوانی نام در بین افراد ذکور "محمد طاها" و در بین افراد مؤنث هم "فاطمه" و "فاطمه زهرا" به چشم می‌خورد.

رئیس ثبت احوال کجور گفت: همکاری دهیاری‌ها و شوراها باعث شد تا ثبت احوال کجور تاکنون در کار خود موفق‌تر باشد و در غیر این صورت اداره ثبت احوال از نظر دارا بودن وسیله نقلیه در شرایطی نیست که بتواند در همه روستاهای کجور حضور یابد بنابراین همکاری شوراها و دهیاری‌ها برای ما بسیار حائز اهمیت است و خانه‌های بهداشت که آمار به روز جمعیت مناطق تحت پوشش خود را دارند و ما انتظار داریم تا همچنان همکاری خود را با ثبت احوال کجور ادامه دهند.

وی درباره صدور شناسنامه‌های جدید گفت: از زمانی که سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد با خرید دستگاه جدید اقدام به صدور شناسنامه‌های مکانیزه در بخش کجور کردیم و در حال حاضر نیز از زمان شروع طرح تاکنون حدود 2 هزار شناسنامه جدید در کجور صادر شد که امکان جعل در این شناسنامه‌ها تا حد صفر است.

وی تصریح کرد: از سال آینده شروع به اخذ درخواست کارت ملی هوشمند می‌شود.

انتهای پیام/86019/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول