اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال نهبندان خبر داد

ثبت 842 واقعه ولادت در نهبندان / ثبت 99.98 درصد ولادت‌های نهبندان در مهلت قانونی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال نهبندان از ثبت 842 واقعه ولادت در این شهرستان طی 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: ولادت‌های ثبت شده در نهبندان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش داشته است.

ثبت 842 واقعه ولادت در نهبندان / ثبت 99.98 درصد ولادت‌های نهبندان در مهلت قانونی

علی وجدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار کرد: در 9 ماهه سال جاری تعداد 842 واقعه ولادت در نهبندان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از هشت درصد کاهش برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ولادت ثبت شده در شهرستان 432 نفر پسر و 410 نفر دختر بوده‌اند.

رئیس اداره ثبت احوال نهبندان تصریح کرد: از این تعداد ولادت ثبت شده 395 رویداد مربوط به نقاط شهری و 447 رویداد مربوط به نقاط روستایی شهرستان است.

*نسبت جنسیتی امسال در نهبندان 105 است

وجدی با اشاره به اینکه با توجه به مهلت قانونی ثبت ولادت یعنی فرصت 15 روز از بدو تولد، 99.98 درصد وقایع ولادت در مهلت قانونی (ظرف 15 روز و کمتر از آن) به ثبت رسیده است، افزود: امید است این روند ادامه و شاهد ثبت ولادت صددرصدی وقایع در مهلت قانونی باشیم.

وی اضافه کرد: نسبت جنسیتی در 9 ماهه سال جاری در نهبندان برابر با 105 است یعنی به ازای هر 100 دختر متولد شده 105 پسر متولد شدند.

رئیس اداره ثبت احوال نهبندان با بیان اینکه 6.1 درصد ولادت‌های ثبت شده ناشی از تولد نوزاد در منزل بوده است، گفت: امید است راهنمایی مراجع ذیربط به ویژه واحدهای بهداشتی در بهبود وضعیت زایمان‌های بهداشتی(زایمان در بیمارستان) کمک موثر کند.

وجدی با اشاره به اینکه امسال 94.3 درصد از ولادت‌های ثبت شده در نهبندان توسط پدر نوزاد اعلام شده است، ادامه داد: همچنین حدود 2.5 درصد از ولادت‌ها با حضور پدر و مادر(بدلیل عدم ثبت ازدواج آنها) و 3.2 درصد از ولادت‌ها توسط مادر اعلام شده است.

وی از 10 مورد دوقلو‌زایی طی 9 ماهه سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: 822 تک‌زایی در نهبندان به ثبت رسیده است.

*افزایش سه درصدی وفات در نهبندان

رئیس اداره ثبت احوال نهبندان، بیشترین میزان فرزند‌آوری در گروه سنی مادران 20 تا 24 ساله با رقم 28.3 درصد دانست و اظهار کرد: بعد از آن مادران گروه سنی 25 تا 29 ساله با رقم  27.2 درصد ثبت شده است.

وجدی یادآور شد: در 9 ماهه سال جاری به ازای هر یک‌هزار نفر از جمعیت شهرستان تقریبا 18.3 واقعه ولادت به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال تعداد 204 واقعه فوت در نهبندان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است، ادامه داد: از این تعداد وفات ثبت شده 110 نفر مرد و 94 نفر زن هستند به طوری که بیشترین تعداد افراد فوت شده مربوط به گروه سنی 70 سال به بالا هستند.

رئیس اداره ثبت احوال نهبندان با اشاره به اینکه در 9 ماهه سال جاری در مقابل هر 100 فوت ثبت شده زنان در شهرستان تعداد 117 مورد فوت مردان رخ داده است، تصریح کرد: امسال به ازای هر یک‌هزار نفر از جمعیت نهبندان حدود پنج واقعه فوت به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/69003/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول