اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال آبیک خبر داد

آرشیوسازی 147 هزار برگ سند در آبیک

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال شهرستان آبیک گفت: تاکنون 147 هزار و 373 برگ سند در شهرستان آبیک صادر و آرشیو شده است.

آرشیوسازی 147 هزار برگ سند در آبیک

مهران نیکخواه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: از 147 هزار و 373 برگ سند، 117 هزار و 940 برگ سند شناسنامه (ولادت) و 29 هزار و 433 برگ سند فوت در شهرستان آبیک صادر، به ثبت رسیده و نیز آرشیو‌سازی شده است.

وی افزود: بیش از 5/99 درصد از مردم شهرستان آبیک دارای کارت ملی هستند.

این مسئول با بیان اینکه موضوع قضازدایی در دستور کار ثبت احوال قرار دارد، تصریح کرد: طبق تفاهم نامه قوه قضائیه با سازمان ثبت احوال، تغییر نام و نام خانوادگی افراد بر عهده ثبت احوال است.

رئیس اداره ثبت احوال آبیک ادامه داد: نام‌هایی که نامناسب و ناهنجار است قابل تغییر می‌باشند.

نیکخواه خاطرنشان کرد: با توجه به هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) برخی از شهروندان آبیکی نسبت به افزوده شدن نام‌های مبارک پیامبر اسلام (ص) به نام خویش اقدام کرده‌اند.

وی از ثبت 983 مورد واقعه ولادت طی هشت ماه اخیر در شهرستان آبیک خبر داد و گفت: سال گذشته 917 واقعه ولادت در شهرستان آبیک به ثبت رسیده است که امسال 2/7 درصد رشد داشته است.

این مسئول اضافه کرد: طی هشت ماه اخیر 1092 مورد واقعه ازدواج در شهرستان آبیک به ثبت رسیده است که نسبت به مشابه سال گذشته که 962 مورد بوده 5/13 درصد افزایش داشته است.

رئیس ثبت احوال شهرستان آبیک بیان کرد: طی هشت ماه اخیر 227 مورد وفات در شهرستان آبیک به ثبت رسیده که نسبت به مشابه سال گذشته که 177 مورد بوده 22 درصد کاهش داشته است.

نیکخواه در خصوص میزان واقعه طلاق در طی هشت ماه اخیر در شهرستان آبیک گفت: طبق آماری که از طلاق در دست داریم نسبت به مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش داشته‌ایم.

وی اذعان داشت: جمعیت شهر آبیک و 38 روستای بخش مرکزی 75 هزار و 993 نفر و جمعیت بخش بشاریات و شهر خاکعلی 17 هزار و 851 نفر است که در مجموع جمعیت شهرستان آبیک 93 هزار و 844 نفر می‌باشد.

این مسئول یادآور شد: در زمینه صدور کارت ملی هوشمند که در صورت تأمین بودجه همزمان با سراسر کشور از سال آینده آغاز خواهد شد، مقدمات کار فراهم شده است.

نیکخواه در خصوص مزایای کارت ملی هوشمند ابراز داشت: شناسایی در حوزه دیجیتال، امضای دیجیتال، امکان تصدیق هویت بر اساس رمز عبور، رمزنگاری بیومتریک، پردازش اطلاعات و پشتیبانی از کاربردهای مختلف همگی بر روی یک کارت از مزایای کارت ملی هوشمند می‌باشد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان آبیک ثبت احوال را پایه و اساس دولت الکترونیک ذکر کرد و گفت: کاهش تخلفات و فساد اداری، کاهش انعطاف‌پذیری ساختار دولت و تطابق به هنگام با تغییرات، کاهش اندازه دولت، افزایش شفافیت در بدنه دولت، افزایش تمرکززدایی، تقویت پایه‌های دموکراسی، اداره موثرتر حکومت، افزایش کیفیت خدمات دولتی، تمرکز خدمات دولت بر نیازهای شهروندان، امکان سفارشی‌سازی و ارائه خدمات با توجه به نیازهای گروه خاص مانند معلولین  و کاهش هزینه‌های دولت از مزایای دولت الکترونیک است.

نیکخواه در خصوص مزایای دولت الکترونیک برای شهروندان گفت: افزایش پاسخگویی دولت در برابر شهروندان، دسترسی 24 ساعته به خدمات دولتی، بهبود وضعیت شهروندان به دلیل توزیع مناسب خدمات دولتی و به روز بودن خدمات دولتی می‌باشد که البته فرهنگ سازی، وجود تجهیزات و امکانات و بر خط بودن سیستم از سوی مخابرات برای پیشبرد اهداف دولت الکترونیک ضروری است.

انتهای پیام/77006/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول