اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال و اسناد شهرستان ورامین:

99 درصد از اسناد هویتی ورامین الکترونیکی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال و اسناد شهرستان ورامین از الکترونیکی شدن 99 درصد از اسناد هویتی این شهرستان خبر داد.

99 درصد از اسناد هویتی ورامین الکترونیکی شدند

حسن شیخی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از الکترونیکی شدن 99 درصد از اسناد هویتی این شهرستان خبر داد و گفت: اداره ثبت احوال یک دستگاه حاکمیتی و خدمات رسان به دولت و مردم عزیز و شریف می باشد. امروز سازمان ثبت احوال به‌عنوان یک سازمان زیرساختی و زیربنائی در توسعه همه جانبه کشور تاثیرگذار است و بسیاری از نهادها و وزارتخانه‌ها و ادارات در بخش‌های دولتی، به پایگاه اطلاعاتی جمعیتی سازمان مرتبط شده و بهره‌برداری می‌کنند.

رئیس اداره ثبت احوال و اسناد شهرستان ورامین با بیان وظایف ثبت‌احوال اظهار داشت: ثبت تحولات چهارگانه ولادت، فوت، ازدواج و طلاق از مهمترین وظایف این اداره است.

شیخی تصریح کرد: با پدید آمدن کارت ملی شناسایی ثبت مهاجرت نیز به این وظایف اضافه شده است.

وی در ادامه از صدور کارت هوشمند ملی برای افراد بالای 15 سال تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد و عنوان کرد: این کارت در فضای سایبری به منظور تشخیص هویت شهروندان برای ورود به فضای دیجیتالی و مبادله اطلاعات، محتوا و خدمات دارای اهمیت حیاتی است.

این مسئول اظهار داشت: این کارت عملا تهدیدهای فضای سایبری را تا حد زیادی به فرصت برای توسعه و رشد جمهوری اسلامی ایران در تحقق جامعه دانش بنیان تبدیل خواهد کرد، گواهی الکترونیکی و امضاء دیجیتالی برای تعاملات الکترونیکی شهروندان، کاربرد در انتخابات به‌عنوان ابزار تشخیص و تصدیق هویت رای دهندگان، کاربرد در تشخیص هویت بر مبنای اثر انگشت و اطلاعات فردی، کاربرد در شناسایی خانواده‌های عزیز ایثارگران و شهداء است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر اداره ثبت احوال ورامین توسط چهار سامانه به پایگاه اطلاعاتی و جمعیتی کشور وصل است و اطلاعات به‌صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن به پایگاه از طریق سامانه‌های مذکور ارسال می‌شود.

شیخی اضافه کرد: در این شرایط تسهیلات فراوانی برای مردم فراهم می گردد، به عنوان مثال شخصی که شناسنامه نوزاد جهت فرزندش اخذ می‌کند در دورترین نقاط کشور که به پایگاه متصل باشد قابل رویت می‌باشند.

وی با بیان برخی از عملکردهای اداره ثبت احوال مهمترین عملکرد این اداره را ایجاد آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی دانست و گفت: این کار مهم 99 درصد انجام شده که این امر در آینده سبب سرعت و صحت و دقت خدمات‌رسانی به مردم و کاهش ترددهای درون شهری و برون شهری خواهد شد.

این مسئول در پایان از مردم درخواست نمود پس از تولد فرزند در کمتر از 15 روز به اداره مراجعه و شناسنامه دریافت نمایند و چنانچه شخصی فوت شد در زمان کمتر از 10 روز جهت ثبت وفات اقدام کنند.

انتهای پیام/2462/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول