اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل کنگره شهدای روحانی:

9 دی آخرین میخ بر تابوت فتنه‌گران بود

خبرگزاری فارس: دبیرکل کنگره شهدای روحانی گفت: مردم این کشور با وحدت ملی در روز 9 دی به صحنه آمدند و با اعلام انزجار خود از فتنه‌های دشمنان اسلام آخرین میخ را بر تابوت فتنه‌گران کوبیدند.

9 دی آخرین میخ بر تابوت فتنه‌گران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در همایش بزرگداشت حماسه 9 دی که در مسجد امام خمینی برگزار شد، با اشاره به اینکه فتنه‌گران در روز عاشورا به اهل بیت (ع) توهین کردند، اظهار داشت: مردم این کشور با بصیرت در 9 دی به صحنه آمدند و با تجمع بزرگ اعتراض به فتنه‌های دشمنان اسلام آخرین میخ را بر تابوت فتنه‌گران کوبیدند و بساط این فتنه را درهم شکستند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان نظام از حماسه 9 دی غافلگیر شدند، خاطرنشان کرد: مردم ممکن است در برخی از مشکلات کشور از جمله تورم از مسئولان دلخور باشند، ولی در برابر توهین برخی افراد به مقدسات دینی و اسلامیشان تاب تحمل ندارند و جلوتر از مسئولان نظام در صحنه برای حفظ دین اسلام حاضر می‌شوند که این بیانگر وحدت ملی و ارقه دینی آنان است.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور با بیان اینکه جامعه‌شناسان جامعه را به سه جایگاه رهبری و رهبران، خواص و بدنه توده‌ها، اقشار اصناف و پیکره جامعه تقسیم کرده‌اند، بیان داشت: آنان معتقدند نقش خواص نسبت به جایگاه‌های دیگر از اهمیت والایی برخوردار است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: افراد خواص می‌توانند به دلیل عدم درست انجام دادن نقش خودشان موجب فروپاشی نظام سیاسی جامعه شوند که بر این اساس آنان باید به درستی در لحظه‌های حساس سرنوشت‌ساز نظام تصمیم‌گیری مطلوب کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه تعداد خواص وسیع است و مختص به افراد محدودی نمی‌شود، افزود: مراجع تقلید، علما، روحانیون، نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها و ارگان‌ها، وزرا، وکلا، سه قوه دستگاه اجرایی، مدیران، رسانه، چهره‌های ورزشی و سینمایی و صاحبان تریبون‌ها از جمله افرادی هستند که در کشور به عنوان خواص‌ مطرح می‌شوند.

مردم در حمایت از رهبری سکوت برخی از افراد خواص را شکستند

ذوالنور با بیان اینکه برخی از افراد خواص در فتنه سال 88 سکوت و برخی دیگر تدارکاتچی فتنه‌گران در این فتنه شدند، بیان داشت: آنان با سکوتشان در برابر این فتنه  بذر تردید را در دل عامه مردم کاشتند که تحقق این امر کم‌ترین آسیب از سوی آنان به تداوم نظام اسلامی بود.

این مسئول با اشاره به اینکه وسعت فتنه 88 گسترده بود و دشمنان اسلام از غرب به شرق از این فتنه حمایت کردند، اضافه کرد: آنان از فضاهای دیجیتالی، سایبری، اینترنتی و الکترونیکی، فیس بوک و بی‌.بی‌.سی برای حمایت از سران این فتنه استفاده کردند و در راستای حمایت آنان از هیچ تلاش فروگذار نبودند.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور درایت و بصیرت رهبر فرزانه انقلاب و بصیرت مردم را از مؤلفه‌های اصلی خنثی شدن فتنه سال 88 عنوان کرد و گفت: رابطه مردم با رهبری رابطه شهروندی با رئیس‌جمهوری نیست و پیوند آنان رابطه امت و ولایت و مرید و مراد است و هیچ چیز نمی‌تواند موجب خدشه‌دار کردن این رابطه شود چرا که باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی این رابطه را با رهبری متصل می‌کند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در فتنه سال 88 برخی افراد خواص از مسیر درست منحرف شدند و برخی دیگر سکوت کردند، ولی مردم در حمایت از رهبری منتظر نظر و اقدام آنان در برابر این فتنه نبودند چرا که این افراد کوره ‌راه‌های باریک اتصال مردم با رهبری هستند.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور افزود: آحاد جامعه در روز 9 دی با خلق حماسه دیگر پیوندشان را با رهبری محکم‌تر کردند تا این افراد خواص بدانند که این مردم در پشتیبانی از ولایت فقیه منتظر آنان نخواهند بود و با وحدت ملی طومار فتنه‌های آنان را نقش بر آب می‌کنند.

حماسه 9 دی زندگی دوباره به انقلاب اسلامی ایران بخشید

وی با بیان اینکه حماسه 9 دی زندگی دوباره به انقلاب اسلامی ایران بخشید، ابراز داشت: ارزش‌های اسلامی و دینی موجب اطاعت مردم از رهبری می‌شود و همین اطاعت موجب شد که در فتنه 88 آحاد جامعه پشت سر مقام معظم رهبری به درستی حرکت و فتنه‌های دشمنان اسلام با حماسه 9 دی به خوبی نقش بر آب کنند.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور با اشاره به اینکه بصیرت از مؤلفه‌های خنثی‌کننده فتنه 88 بود، ادامه داد: در هر عرصه‌ای برای خنثی کردن فتنه‌ به بصیرت و ایمان راسخ نیاز است که برخی از افراد خواص به دلیل بی‌بصیرتی و عدم اتخاذ تصمیم درست و به موقع در این فتنه موجب انحراف آنان از مسیر درست شد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برخی از افراد خواص در گذشته کنار امام خمینی (ره) بودند و اکنون همراه رهبر فرزانه انقلاب نیستند، اذعان داشت: افراد با دانستن شاخص‌های خط امام خمینی (ره) می‌توانند به راحتی حق را از باطل تشخیص دهند و افرادی که پیرو این خط باشند از آنان حمایت کنند.

این مسئول باطل‌شناسی، پیروی از ولایت فقیه، ولایت‌محوری و حق محوری را از مؤلفه‌های بصیرت مردم دانست و متذکر شد: افراد خواص که به این مؤلفه‌ها نزدیک‌تر باشد آحاد جامعه به راحتی می‌توانند حرف حق آنان را از باطل تشخیص دهند.

انتهای پیام/77009/ن40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول