اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه استان سمنان:

9 دی تجلی عمق تکلیف‌مداری صاحبان خرد است

خبرگزاری فارس: معاون سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان تاکید کرد: نهم دی در حقیقت تجلی عمق تکلیف‌مداری صاحبان خرد است و باید به خوبی گرامی داشته شود.

9 دی تجلی عمق تکلیف‌مداری صاحبان خرد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، علیرضا رجبی امروز به مناسبت حماسه عظیم 9 دی،‌ ضمن واکاوی حماسه مردمی و میلیونی نهم دی اظهار داشت: علاوه بر عواطف خروشیده بر محور دین، صاحبان خرد با احساس تکلیف دفاع از دین، در میدان حضوری تمام‏عیار یافتند.

رجبی بیان کرد: روشن‏فکرنمایان سال‌ها در کوس جدایی نخبگان علمی از دین و ولایت نواخته بودند؛ اما نهم دی ماه تجلی‏گاه بروز عمق تکلیف‌مداری صاحبان خرد و علم ایران اسلامی است.

وی اظهار داشت: نهم دی ‌ماه، تفسیر آیه «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» بود و به تعبیری جمع ضدین در نهم دی مشاهده شد؛ از سویی جمعی عاشقانه و با عطوفت بر محور حب اهل ‌بیت (ع) در میدان حاضر شدند و از سویی همین جمع عاشق، با شدت علیه دشمنی هتاکان به اهل ‌بیت (ع) فریاد سر داده و برای آنها خط و نشان کشیدند.

معاون سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: همگان اوج معرفت به حزب‌الله و دوست‌شناسی، دشمن‏شناسی و دشمن‏ستیزی را در روز نهم دی ماه شاهد بودند.

9 دی؛ درخششی بر تارک تاریخ اسلام

معاون سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان داشت: نهم دی، تجلی وحدت کلمه بود و در این روز، قدرت انسجام‌بخشی شیعه مجددا ظهور یافت.

رجبی گفت: در نهم دی، بار دیگر دشمنان قدرت حقیقی شیعه و ایرانیان مسلمان را مشاهده کردند و این انسجام و وحدت کلمه چون خروارها خاک بر آتش فتنه فرو ریخت و فتنه و آثار آن را دفن کرد.

معاون سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان تصریح کرد:‌ اگر در تاریخ اسلام، ایام سیاه و تاریکی چون سقیفه و صفین، نهروان و ساباط و عاشورا موجب شرمندگی مسلمانان بود و اگر در تاریخ معاصر از پس مجاهدت‌های مردم مسلمان و علما در حادثه‌ای چون مشروطه، روشن‏فکران غرب‌زده ظهور کردند و پهلوی بر ملت حاکم شد، 9 دی استثناست.

رجبی گفت: 9 دی چون بدر و خیبر و احزاب، بر تارک و پیشانی تاریخ اسلام می‌درخشد و اثرات آن هر چه بر عمر و تاریخ بگذرد، آشکارتر خواهد شد.

وی افزود: نهم دی‌ ماه، روز نمایش و اقتدار ولی‏مداری و ولایت‏پذیری است؛ روز نهم دی‌ماه، مردم ایران به کوفیان وفاداری و استقامت و یاری امام را آموختند.

معاون سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان تأکید کرد: 9 دی باید در تاریخ بدرخشد، چرا که امت‌های پیش از این، امامان معصوم و حجت‌های خدا بینشان بود و بی‌وفایی کردند، اما ایرانیان در کنار نائب امام معصوم که خود غایب از نظرهاست، تا پای جان ایستادند.

 

انتهای پیام/2249/ی/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول