اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌ مناسبت گرامیداشت 9 دی صورت گرفت

بازخوانی بیانات رهبر انقلاب پیرامون 9 دی

خبرگزاری فارس: در آستانه گرامیداشت 9 دی فرمایشات مقام معظم رهبری و دلایل ماندگاری این روز در مراسمی در کرمان یادآوری شد.

بازخوانی بیانات رهبر انقلاب پیرامون 9 دی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان مجید دوستعلی قائم‌مقام وزیر کار شامگاه جمعه در مراسم گرامیداشت 9 دی در مسجد قائم کرمان اظهار داشت: سال 88 مردم قهرمان و ولایت‌‌مدار ایران در یک حرکت انقلابی با شور و شعف برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب‌اسلامی ورق زدند.

وی با اشاره به نام‌گذاری این روز با عنوان «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» گفت: از دید ولی‌امر مسلمین جهان در این روز نگاه امیدوارانه دشمن به جداسازی مردم از ولایت، بعد از رحلت امام خمینی(ره) در طی سال‌های متوالی به ناامیدی تبدیل شد.

9 دی نقطه اعتمادسازی بود

دوستعلی بیان کرد: از نظر رهبر انقلاب 9 دی مظهر اعتماد مردم به نظام در مقابل پروژه‌های بی‌اعتمادی دشمن بعد از انتخابات خرداد 88 بود که مردم با تثبیت پیوند خود با ولایت، مهر باطل بر تفکرات و نقشه‌های شوم دشمن زدند.

وی افزود: خاستگاه 9 دی عاشورا بود، وقتی مردم عده‌ای را در لباس اهانت به اصیل‌ترین اعتقادات شیعه دیدند، تعصب عاشورایی خود را به صحنه آوردند.

علت ماندگار شدن 9 دی چه بود؟

دوستعلی دلایل ماندگار شدن 9 دی را با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری این‌گونه توصیف کرد: دشمن‌شناسی، لحظه‌شناسی، عمل فداکارانه و مجاهدانه در کنار بصیرت موجب تجلی این روز شد و این راهکاری است که در هر عملی به میدان بیاید، جاویدان می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم وقتی به دفاع و مقابله با دشمن پیروز هستند که به هدف و استعداد دشمن واقف باشند و دشمنی را توهم ندانند، بسیاری از مردم معترض در انتخابات خرداد 88 در روز 9 دی حضور یافتند، زیرا پرچم را در چنگال دشمن مشاهده کردند.

دوستعلی افزود: بصیرت یعنی بفهمیم طرف مقابل کیست و چرا از دشمن طرفداری می‌کند، دعوای ما بر سر انتخابات بود نه اعتقادات، حتی تقلب هم به معنی مخالفت با ولایت نبود به همین دلیل رهبر اسلام 9 دی را نماد احساس مسئولیت مردم در مقابل تفکر بی‌تفاوتی می‌دانند.

توطئه‌های دشمن چیست؟

وی توطئه‌های دشمن از نگاه رهبری را یأس مردم از مسئولان، بزرگ‌‌نمایی ضعف‌ها، نشان‌ندادن نقاط قوت، ناامیدسازی مردم از نظام و انقلاب، تیره‌ نشان دادن افق آینده کشور را عنوان کرد و گفت: روح حاکم بر 9 دی دیانت حاکم بر دل امت ایران بود که مردم از دینشان دفاع کردند.

دوستعلی خاطرنشان کرد: به گفته رهبر انقلاب 9 دی روح ولایت حسین‌بن‌علی (ع)، نماد یک‌پارچگی مردم، مشتی بر دهان فتنه‌گران، یأس دشمنان از توطئه‌هایشان، انجام وظیفه مردم در تشخیص فضای غبارآلود فتنه، نتیجه تقوا و عمل صالح و نیز یک روز بی‌نظیر در 20 سال قبل از خودش بود.

مردم بار دیگر به جمهوری‌اسلامی ایران «آری» گفتند

وی افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 9 دی را نماد مردم سالاری دینی خواندند، زیرا مردم با حضور به‌موقع خود در صحنه بار دیگر به جمهوری‌اسلامی ایران «آری» گفتند و فتنه را که یک بیماری ریشه‌دار بود و با حرکات سیاسی و امنیتی درمان نمی‌شد با این حرکت خودجوش درمان کردند.

فتنه دیگری در راه است

دوستعلی با بیان اینکه باز هم فتنه‌های دشمن در راه است، تصریح کرد: دشمن تا زمانی که نظام و آرمان‌های آن را از پای نیندازد، دست‌‌بردار نیست و بدون تردید در انتخابات آینده در یک آزمایش بزرگ قرار می‌گیریم که از اکنون توطئه‌های دشمن برای انحراف افکار مردم آغاز شده است.

وی درباره جلسه اخیر هیئت‌ دولت با مقام معظم رهبری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب هنگام تنفیذ دولت با حمایت‌های گفتمانی خود شاخصه‌های ساده‌زیستی، خستگی‌ناپذیر، عمل به تکلیف، مبارزه با فقر، استکبارستیزی، ایستادگی در برابر سلطه، کار و تلاش بی‌وقفه را به این دولت نسبت دادند و در جلسه سال آخر کار دولت باز همان گفتمان را تکرار و از برجسته شدن این صفات در دولت ابراز خوشنودی کردند.

انتهای پیام/80028/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول