محمدرضا سلطانیزاده امروز در حاشیه جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم در گفتوگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی، معلم مهمترین مولفه در تحول بنیادین شناخته شده است.
وی بیان داشت: تکریم معلم، پاسداشت جایگاه معلم و یافتن مکانیزمها برای ارتقای منزلت و جایگاه حرفهای معلم از تکالیفی است که دستگاه تعلیم و تربیت به عهده دارد.
سلطانیزاده افزود: یکی از راهبردهای تکریم مقام معلم، انتخاب معلمان نمونه طی یک سال تحصیلی است و انتخاب آنها نیز براساس شیوهنامهای انجام میشود که در آن مستندات قانونی، اهداف، شیوه و مراحل اجرا آمده است.
وی با اشاره به برگزاری جلسه استانی ستاد بزرگداشت مقام معلم تصریح کرد: در این جلسه شیوهنامه برای ستادهای بزرگداشت مقام معلم شهرستانها و مناطق به طور دقیق تبیین میشود تا خروجی کار صحیح و منطقی باشد.
سلطانیزاده گفت: یکی از کارهایی که ستادهای بزرگداشت مقام معلم شهرستانها و مناطق باید انجام دهند، بررسی زمینه اجرای این برنامه و پیشبینی مکانیزمهای ارزیابی زمینه، فرآیند، نتیجه و پیامد تعلیم و تربیت است.
وی ابراز داشت: پیامد کار در کلاسهای درس مشخص میشود که تا چه اندازه معلمان با انگیزه، دانش حرفهای و نگرش حرفهای بالاتر عمل کردهاند.
سلطانیزاده بیان داشت: این فرآیند از مدرسه آغاز میشود و همه معلمان باید در جریان نحوه اجرای آن قرار گیرند تا نتیجه مثبت و مناسبی را شاهد باشیم.
انتهای پیام/80017/و/ض1002