اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان:

معلم مهم‌ترین مولفه‌ سند تحول بنیادین‌ است‌

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: معلم مهم‌ترین مولفه در تحول بنیادین شناخته شده است.

معلم مهم‌ترین مولفه‌ سند تحول بنیادین‌ است‌

محمدرضا سلطانی‌زاده امروز در حاشیه جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی، معلم مهم‌ترین مولفه در تحول بنیادین شناخته شده است.

وی بیان داشت: تکریم معلم، پاسداشت جایگاه معلم و یافتن مکانیزم‌ها برای ارتقای منزلت و جایگاه حرفه‌ای معلم از تکالیفی است که دستگاه تعلیم و تربیت به عهده دارد.

سلطانی‌زاده افزود: یکی از‌ راهبردهای تکریم مقام معلم، انتخاب معلمان نمونه طی یک سال تحصیلی است و انتخاب آنها نیز بر‌اساس شیوه‌نامه‌ای انجام می‌شود که در آن مستندات قانونی، اهداف، شیوه‌ و مراحل اجرا آمده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه استانی ستاد بزرگداشت مقام معلم تصریح کرد: در این جلسه شیوه‌نامه‌ برای ستادهای بزرگداشت مقام معلم شهرستان‌ها و مناطق به طور دقیق تبیین ‌می‌شود تا خروجی کار صحیح و منطقی باشد.

سلطانی‌زاده گفت: یکی از کارهایی که ستادهای بزرگداشت مقام معلم شهرستان‌ها و مناطق باید انجام دهند، بررسی زمینه اجرای این برنامه و پیش‌بینی مکانیزم‌های ارزیابی زمینه، فرآیند، نتیجه و پیامد تعلیم و تربیت است.

وی ابراز داشت: پیامد کار در کلاس‌های درس مشخص می‌شود که تا چه اندازه معلمان با انگیزه، دانش حرفه‌ای و نگرش حرفه‌ای بالاتر عمل کرده‌اند.

سلطانی‌زاده بیان داشت: این فرآیند از مدرسه آغاز می‌شود و همه معلمان باید در جریان نحوه اجرای آن قرار گیرند تا نتیجه مثبت و مناسبی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/80017/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول