اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

دغدغه مسئولان در اجرای سند تحول بنیادین ارتقای امور تربیتی باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مسئولان در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دغدغه ارتقا و کیفیت‎بخشی به امور تربیتی داشته باشند.

دغدغه مسئولان در اجرای سند تحول بنیادین ارتقای امور تربیتی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی خلیل رضایی صبح امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران آموزش و پرورش دشتی اظهار داشت: مشکل جامعه امروز کسب رتبه‎های زیر هزار در المپیادهای علمی و جشنواره‎ها نیست و باید از دغدغه‎های اصلی ما این باشد که در مسائل دینی و تربیتی انسان‎های تراز اول جمهوری اسلامی و زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی تحویل جامعه دهیم.

وی اضافه کرد: آنچه که گوهر گمشده جهان امروز است دین، اخلاق، معنویت، تربیت قرآنی، تربیت فاطمی و تربیت محمدی است و در مسایل دینی، اخلاقی و تربیتی باید تلاش شبانه‎روزی داشته باشیم و از قابلیت‎هایی که وجود دارد نهایت استفاده را کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: برای سند تحول بنیادین خیلی زحمت کشیده شده است و اگر می‎خواهیم کاری خدایی و الهی انجام دهیم باید خروجی‎های سال تحصیلی 91-92 از حیث اخلاقی، تربیتی و علمی نسبت به سنوات گذشته متفاوت باشد و اگر خروجی نسل جوان به این شکل بود بدانید که موفق بوده‌ایم و توانسته‎ایم پاسخگوی ندای مقام معظم رهبری و مطالبات به حق ایشان باشیم.

رضایی خاطر نشان کرد: اگر وارد مدرسه شدیم چنانچه آن نشاط و شادابی که برای آن پیش‌بینی شده را نداشته باشد، بدانیم که سند در حد یک کاغذ چند صفحه‎ای و 131 راهکار بوده است.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین همه باید مربی پرورشی و فرهنگی باشند گفت: اگر دبیر فیزیک، زیست، شیمی، زبان خارجی و ... ما توانست به آن مرحله برسد معلوم می‎شود توانسته‎ایم به بخشی از راهکارهای سند تحول بنیادین عمل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مسئولیت در آموزش و پرورش نسبت به سایر نهادها متفاوت است و در این عرصه باید از نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) تأسی جست زیرا پیامبر نسبت به هدایت انسان‎ها حریص بود و تلاش می‎کرد.

وی تاکید کرد: مسئولیت در آموزش و پرورش اینطور نباشد که از پروژه مهر نجات پیدا کنیم و اگر در روستای دورافتاده‎ای معلمی وجود دارد همواره باید دغدغه آن معلم را داشته باشیم جایی که نه نیروی انتظامی نه شبکه بهداشت و هیچ اداره و ارگانی نیست آموزش و پرورش حضور دارد.

رضایی خاطر نشان کرد: برای یک مسئول در آموزش و پرورش آسایش و رفاه و اینکه یک شب و یا یک روز و حتی یک ساعت بدون دغدغه و استرس بخواهد زندگی کند وجود ندارد و نباید که وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر یک ضد ارزش، یک ناهنجاری و اگر یک مسئله غیرشرعی در جامعه احساس می‎کنیم، در مدرسه و در بین نسل جوان و نوجوان می‎بینیم در آنجا باید خودمان را مؤاخذه کنیم که چرا در یک جامعه اسلامی باید چنین باشد و ما هم به عنوان یک مسئول نظام جمهوری اسلامی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: چند سالی است که خانواده‎ها برای آموزش بچه‎های خود هزینه می‎کنند اما باید ببینیم برای تربیت آنان چقدر هزینه کرده‎ایم و هزینه می‎کنیم.

رضایی ادامه داد: شهرستان دشتی دارای ظرفیت‎های فراوانی است که به طور مثال در کنکور سال 91 شش قبولی پزشکی و 11 رتبه زیر هزار داشتیم که در رشته‎های خوب دانشگاهی قبول شده‎اند.

وی افزود: وجود نیروهای مجرب، دلسوز، توانمند، با اخلاص که عرق مذهبی، منطقه‎ای دارند موجب شده است شهرستان دشتی نسبت به تمامی شهرستان‎های استان سرآمد باشد و باید همواره مدیون معلمین و دبیران باشیم و اگر با همین دید پیش برویم قطعا شهرستان دشتی آینده‎ای درخشان‎تر از قبل خواهد داشت در صورتی که تغییری در اعتقادات، باورها و دیدگاه‎های ما ایجاد نشود.

رضایی با اشاره به مدرسه تیزهوشان گفت: مبلغ یک میلیارد تومان برای هوشمندسازی کلاس‌های درس در استان در نظر گرفته‎ایم که این مبلغ برای رفع نیازهای استان در این عرصه بسیار ناچیز است.

در این آیین با تقدیر از تلاش‎های حسین زارعی، عبدالمهدی نصیری به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان دشتی معرفی شد.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول