اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

«درس ملی» محصول ارزشمند سند تحول بنیادین است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: درس ملی یکی از محصولات ارزشمند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

«درس ملی» محصول ارزشمند سند تحول بنیادین است

امیر نظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: برنامه درس ملی یکی از سخت‌ترین محصولات برنامه‌ریزی آموزشی کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش کشور همواره وابسته به کشورهای دیگری بوده است، افزود: برای نخستین بار و با اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و ارائه درس ملی، کشور از وابستگی به کشورهای دیگر رها شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان درس ملی را یکی از محصولات ارزشمند سند تحول بنیادین برشمرد و افزود: در سند ملی مفهوم تربیت به جای آموزش و پرورش به کار گرفته می‌شود.

وی مبانی فلسفی، علمی، اصول تعلیم و تربیت اسلامی را از رئوس عمده درس ملی عنوان کرد و یادآور شد: 20 درصد محتوای برنامه‌های درسی بر اساس ظرفیت‌های بومی و محلی تولید می‌شود.

*درس ملی بر اساس شاخص‌های یونسکو تدوین شده است

نظری با بیان اینکه برنامه درس ملی بر اساس شاخص‌های بین‌المللی یونسکو تدوین شده است، افزود: نقایص موجود در دوره‌های مختلف در این برنامه درسی برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه چشم‌انداز درس ملی در محورهای تحلیل و پژوهش، طراحی و تدوین، اجرا و ارزشیابی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: حوزه یادگیری در این برنامه از هشت حوزه یادگیری به 15 حوزه افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، سلامت، تفکر، حکمت، پژوهش، کار، فناوری، آداب و مهارت‌های زندگی را از مجموعه‌های جدید درس ملی دانست و تصریح کرد: پژوهش و فناوری در این درس به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 339 مدرسه به شبکه اینترانت ملی وصل شده است، افزود: ضروری است برای توسعه ضریب توسعه نفوذ شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات اقدامات لازم صورت گیرد.

نظری با اشاره به اینکه برنامه درس ملی لحظه به لحظه دانش‌آموز را وادار به تفکر می‌کند، افزود: این درس به عنوان سند تحول برنامه‌های درسی دانش‌آموزان مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/73003/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول