اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش:

تحول بنیادین به کلاس‌ درس محدود نمی‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: تحول بنیادین آموزش و پرورش تنها به کلاس‌های درس محدود نمی‌شود و تا سطح خانواده‌ها به منظور ارتباط مستحکم‌تر آنان ادامه خواهد یافت.

تحول بنیادین به کلاس‌ درس محدود نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،‌ حمیدرضا حاجی بابایی ظهر امروز در نشست صمیمی با یکهزار نفر از فرهنگیان خوزستان در محل تالار امام رضا (ع) اظهار داشت: موفقیت‌ها و رتبه‌های کسب شده توسط آموزش و پرورش خوزستان گواه حرکت جهشی است که نیاز به حمایت بیشتر دارد.

وی با اشاره به اینکه در یکسال اخیر بیش از 24 هزار هنرستان به دنبال سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در خوزستان احداث شده، افزود: خوزستان، استان ویژه‌ای در حوزه آموزش و پرورش به شمار می‌رود چراکه با وجود مشکلات فراوان، فعالیت‌های بزرگی در آن انجام شده است.

حاجی‌بابایی با اعلام اینکه مبانی کتب درسی، روش‌های تدریس، مدیریت آموزش و پرورش، نگاه به دانش‌آموز و معلم در تحول بنیادین تغییر خواهد کرد، افزود: تحول بنیادین آموزش و پرورش هم‌اکنون آغاز شده و ریل‌گذاری آن بر اساس سند تحول بنیادین صورت گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش نیروی انسانی مبتکر و خلاق را قادر به تحول و دگرگونی در استان‌ها دانست و گفت: هیچ ادعایی مبنی بر بی‌نقص بودن کتب درسی در کشور نداریم و معتقدیم تنها کتاب بی‌نقص عالم، کتاب آسمانی قرآن کریم است.

وی با اعلام اینکه تمام کشورهای جهان با کارهای کارشناسی به این نتیجه رسیده‌اند که دوره ابتدایی مهم‌ترین دوره تحصیلی است، تصریح کرد: بر اساس کارهای کارشناسی صورت گرفته در کشور و طبق ویژگی‌های دوره ابتدایی، مقرر شد یک پایه بدین دوره افزوده شود.

حاجی بابایی هدف تعلیم و تربیت  را تنها قرب الهی و دستیابی به حیات طیبه دانست و اظهار داشت: در عالم هستی هدفی جز تربیت مطرح نیست و تمامی برنامه‌های تدوین شده در هستی برای تربیت انسان است.

وزیر آموزش و پرورش حرکت در مسیر تربیت درست یا تربیت اسلامی را از اهداف آموزش و پرورش خواند و تصریح کرد: هر میزان علم انسان بیشتر شود خضوع و خشوع او در برابر خداوند بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه علوم حقیقی انسان را به خدا نزدیک می‌کند و موجب شناخت بهتر وی از هستی می‌شود، اضافه کرد: تحول، تغییری مستمر است که دگرگونی را به دنبال دارد و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری برخی از امور آموزش و پرورش نیاز به تحول صد درصدی دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دین اسلام به عنوان تنها راه تربیت انسان، افزود: تربیت بدون ارتباط با خداوند و در مسیر او قرار گرفتن امکان‌پذیر نیست و دین اسلام تنها راه برای این مهم است.

حاجی بابایی با اعلام اینکه امروز آموزش و پرورش با تمام توان پذیرای برنامه‌های مفید دیگر نهادهای کشور در مسیر رشد و تعالی دانش‌آموزان است، ادامه داد: تمام نوجوانان و جوانان کشور، سنین تاثیرگذار تربیتی خود را در آموزش و پرورش سپری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در قدم به قدم این مناطق، هزاران نفر در راه برپایی حق، شهید شده‌اند، گفت: امروز که سخت‌ترین حملات و دشمنی‌ها از طرف دشمنان، مردم و جوانان این آب و خاک را نشانه رفته است، وظیفه آموزش و پرورش و بسیج مقابله با این ترفندها، بصیرت‌افزایی و واکسینه کردن دانش‌آموزان و جوانان است.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: بر اساس نظرسنجی‌ها، اردوهای راهیان نور تاثیر فراوانی بر خانواده‌ها دارد و موجب تحولات مثبت در دانش‌آموزان می‌شود.

وی با اعلام اینکه اردوهای راهیان نور و حرکت در مسیر شهدا ضربه سنگینی به دشمنان زده است، خاطرنشان کرد: تمام برنامه‌ها که امروز در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد بر اساس یک نقشه راه و در جهت تعالی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان است.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول