به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرشته حشمتیان ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید بر خانواده و توسعه مشارکتهای مردمی است، اظهار داشت: باید بتوانیم با برنامهریزی مناسب از ظرفیتهای مردمی بیشتر استفاده کنیم.
وی استان اردبیل را از استانهای بسیار موفق در امر تعلیم و تربیت توصیف کرد و یادآور شد: در صورتی که خانوادهها و سایر دستگاهها در کنار آموزش و پرورش نباشد نمیتوان نتیجه مطلوبی گرفت.
معاون وزیر آموزش و پرورش لازمه اجرای بند بند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ورود سایر دستگاههای اجرایی در اتاق فکر به منظور برنامهریزی، آسیبشناسی، حل موانع و کشف راهکارها در این راستا اعلام کرد و گفت: شورای آموزش و پرورش مکان مناسبی برای این اتاق فکر است که باید جلسات آن به طور منظم استمرار داشته باشد.
حشمتیان تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را حاصل تلاش 2 هزار صاحب نظر بیان کرد و ابراز داشت: مجموع فعالیتهای آموزش و پرورش هر استان یک ظرفیت بسیار موثر برای تحقق اهداف بند بند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود.
این مسئول خواستار همراهی هدفمند مدیران سایر دستگاهها در رفع موانع و اجرای سند در جهت رشد و شکوفایی دانشآموزان به عنوان سرمایههای کشور شد و افزود: سهم هر دستگاه در این راستا باید مشخص شود تا تنها آموزش و پرورش تحت فشار این مسئولیت خطیر نباشد.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی و خانواده با تاکید بر اینکه توجه به فعالیتهای فرهنگی با توجه به شرایط امروز کشور و جنگ نرم دشمنان باید بیش از گذشته صورت گیرد، ادامه داد: فعالیتهای فرهنگی در صورت تقویت آموزش و پرورش با اثربخشی بیشتری همراه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حشمتیان در پایان سخنان خود آموزش و پرورش را نخستین دستگاهی توصیف کرد که فراتر از سایر دستگاههای اجرایی به مقوله مشارکت مردم و خانواده پرداخته است.
انتهای پیام/ 62003/ح/پ3003