به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حسین حنطهای صبح امروز در جمع مدیران دبستانهای این شهرستان با تبریک ایام عید غدیر خم اظهار داشت: اگر مردم تابع امر رسولالله(ص) بودند، جامعه اسلامی مسیری دیگر داشت و به جامعهای سراسر محبت و مهربانی تبدیل میشد.
به گفته وی، فلسفه وجودی معارف اسلام، محبت و مودت است و هدف از خلقت انسان، مهروزی است و رسول اکرم اسلام(ص) والاترین الگو و اسوه حسنه برای زندگی است.
این مسئول تصریح کرد: برای حقانیت امامت حضرت علی(ع)، خطبه غدیر به تنهایی کفایت میکند هر چند که حدیث سفینه و یومالدار تأیید روشنی بر آن است.
حنطهای تأکید کرد: راز پایداری نظام جمهوری اسلامی، ولایت است، همان اصلی که در زمان امام علی(ع) مورد غفلت و بیتوجهی جامعه اسلامی قرار گرفت.
وی گفت: عید غدیر، یک جشن ظاهری نیست بلکه بهانهای برای پی بردن به اسرار ناگفته ولایت اهل بیت و ائمه اطهار(ع) است.
مدیر آموزش و پرورش کاشان افزود: طرح تحول بنیادین نظام آموزشی در آغاز راه است و زحمتهای مدیران و فرهنگیان در اجرای شایسته این طرح تحسینآمیز است ولی قابل توصیف نیست.
حنطهای آسیبشناسی نظام تحول بنیادین را یک ضرورت خواند و تصریح کرد: همه معلمان باید در تجزیه و تحلیل نقاط مثبت و منفی نظام جدید آموزشی به خصوص محتوای آموزشی مشارکت فعال داشته باشند.
به گفته وی، اجرای بهتر نظام جدید آموزشی، بستر و فضای مطلوب خود را میطلبد که بخشی از آن فضای فیزیکی و مدارس شاداب است و بخش دیگر آن، استفاده از تکنولوژی و نرمافزارهای آموزشی است.
وی یادآور شد: استفاده از مشارکت خانوادهها، یک تحول و گام پیشبرنده در امر آموزش و پرورش نوین است که نباید به کمکهای مالی محدود شود.
حنطهای متذکر شد: مدیران مدارس به ویژه در دوره ابتدایی از جلسات آموزش خانواده برای توسعه کیفیت آموزشی دانشآموزان و مشارکت اولیا در مدیریت بهتر مدرسه استفاده کنند.
23 هزار نفر از دانشآموزان کاشان در دوره ابتدایی و در 150 واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند.
انتهای پیام/غ20/ف4004