اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

برای حفظ سند تحول بنیادین باید مجری صالح انتخاب شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: برای حفظ سند تحول بنیادین باید مجری صالح و وابسته به ولایت از سوی مردم انتخاب شود.

برای حفظ سند تحول بنیادین باید مجری صالح انتخاب شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فیروز احمدی ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان زنجان، با نیم‌نگاهی به انتخابات سال آینده اظهار کرد: برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید مجریانی انتخاب شوند که مطیع رهبری بوده و دغدغه‌شان برگزاری تحول بنیادین باشد.

وی با بیان اینکه تجربه هشت سال گذشته در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی به هیچ حزب و گروهی وابسته نیست، افزود: باید از دستاوردهای هشت سال گذشته نظام دفاع کرده و جلوی سیاه‌نمایی‌های برخی افراد را گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه برای اجرای طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش دولت پای کار بوده است، افزود: ‌با همت و تلاش دولت این سند به نحو مطلوبی در کشور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه اگر دولتی اعتقادی به اجرای طرح تحول بنیادین نداشته باشد، نمی‌تواند موفق باشد، افزود: آموزش و پرورش از زیرساخت‌های لازم برای توسعه و پیشرفت جامعه محسوب می‌شود.

احمدی یادآور شد: برای دولتمردانی که برای اجرای این طرح پای کار نباشند مشکلات بسیاری به وجود آمده و آسیب جدی به اجرای این سند وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سندی طلایی و مهم است که اجرای آن موجب تحول عمیق در تفکر دانش‌آموزان می‌شود، تصریح کرد:‌ باید اجرای این طرح با جدیت بیشتری پیگیری شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان قرآن را عالی‌ترین نقطه برای اجرای همه امور انسان برشمرد و گفت: همه عقب‌ماندگی‌های جامعه اسلامی از عدم توجه به مفاهیم قرآنی نشات می‌گیرد.

وی عقب‌ماندگی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و سیاست ناشی از عدم توجه به قرآن کریم است، افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه لازم را به مفاهیم قرآنی دارد.

*با اجرای طرح تحول، انسان‌ متفکر به جامعه تحویل داده می‌شود

احمدی با بیان اینکه طرح تحول بنیادین مرحله به مرحله انسان را به تفکر وا می‌دارد، تصریح کرد: باید با اجرای این طرح انسان‌های متفکر و بالنده‌ای به جامعه تحویل داده شود.

وی تولید 20 درصد محتوای منابع درسی را با توجه به ظرفیت‌های بومی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی موجب ارتقای جامعه می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و آموزش و پرورش برای ارتقای جامعه تاکید کرد و گفت: برای جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته باید ره صد ساله را یک شبه بپیماییم.

وی با بیان اینکه باید از هر ظرفیتی برای اجرای طرح تحول بنیادین استفاده شود، افزود: باید در همه میانگین‌های کشور، استان زنجان بالاتر از میانگین عملکرد داشته باشد.

احمدی با اشاره به اینکه تحول در حوزه فرهنگ از دولت نهم آغاز شده است، خاطرنشان کرد: توجه دولت به حوزه‌های مختلف فرهنگی موجب ارتقای شاخص‌های فرهنگی در جامعه شده است.

وی با بیان اینکه دولت در اجرای برنامه‌های فرهنگی پای کار بوده است، افزود: مصوبات دولت در این زمینه کارساز بوده است.

انتهای پیام/73003/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول