اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

تحول بنیادین در روش‌های تعلیم و تربیت لحاظ شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تحول بنیادین تنها با تحول در ساختار و محتوا انجام نمی‌شود، گفت: تحول بنیادین باید در روش‌های تعلیم و تربیت نیز لحاظ شود.

تحول بنیادین در روش‌های تعلیم و تربیت لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فاطمه قربان پیش از ظهر امروز در جمع مدیران مدارس ابتدایی استان کرمان اظهار داشت: طی سه سال گذشته طرح‌های تحولی زیادی انجام شده، اما دوره ابتدایی شاهد بیشترین تحولات است.

وی بیان داشت: یکی از مطالبات ما این است که‌ حتی برای کودکان صفر تا 18 سال برنامه‌ریزی و سیاستگذاری داشته باشیم، زیرا دوره بسیار حساس است و نقش اساسی و تعیین کننده در شخصیت افراد دارد.

قربان با بیان اینکه طی دوره ابتدایی باید توانایی‌های کودکان را در جنبه‌های مختلف شناسایی و رشد و پرورش دهیم، افزود: یکی از حقوق اصلی هر انسان برخورداری از تعلیم و تربیت است که وظیفه خانواده، آموزش و پرورش و جامعه است و همه باید همسو با هم آن را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به دنبال این است که نابرابری‌ها را در نظام آموزشی از بین برده و عدالت آموزشی جایگزین آن شود و تاسیس مجتمع‌های آموزشی نیز در همین راستا بوده است.

وی گفت: در حال حاضر 40 هزار مدرسه ابتدایی روستایی در قالب 9 هزار مجتمع آموزشی اداره می‌شوند و آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین‌ نهادهایی است که به تنهایی نمی‌تواند به اهداف برسد و همه نهادها، ارگان‌ها و آحاد جامعه باید دغدغه ترتبیت را داشته باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: نیروی انسانی که در آموزش و پرورش تربیت می‌شود، برای حضور در جامعه است، لذا همه باید روی آن سرمایه‌گذاری کنند.

قربان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش تنها مصرف هزینه نیست، ابراز داشت: هر اندازه در این بخش هزینه شود، سرمایه‌گذاری برای آینده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با طرح این سئوال که آیا تحول بنیادین با تحول در ساختار و محتوا انجام می‌شود، بیان داشت: تحول بنیادین باید در روش‌های تعلیم و تربیت نیز لحاظ شود.

‌وی عنوان کرد: داشتن برنامه عملی، خودارزیابی، استفاده از فرصت‌ها، مشارکت در کارها، شادی و نشاط برنامه‌ها، پژوهش‌محوری از جمله موارد موفقیت مدیران است.

قربان تصریح کرد: تقویت هویت اسلامی ایرانی و انقلابی یکی از اولویت‌های معاونت آموزش ابتدایی وزارتخانه است.

وی ابراز داشت: انسداد مبادی ورودی بی‌سوادی، توسعه رشته‌های علوم انسانی، ارائه آموزش‌های باکیفیت نیز در دستور کار برنامه‌های این مجموعه است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول