به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فاطمه قربان پیش از ظهر امروز در جمع مدیران مدارس ابتدایی استان کرمان اظهار داشت: طی سه سال گذشته طرحهای تحولی زیادی انجام شده، اما دوره ابتدایی شاهد بیشترین تحولات است.
وی بیان داشت: یکی از مطالبات ما این است که حتی برای کودکان صفر تا 18 سال برنامهریزی و سیاستگذاری داشته باشیم، زیرا دوره بسیار حساس است و نقش اساسی و تعیین کننده در شخصیت افراد دارد.
قربان با بیان اینکه طی دوره ابتدایی باید تواناییهای کودکان را در جنبههای مختلف شناسایی و رشد و پرورش دهیم، افزود: یکی از حقوق اصلی هر انسان برخورداری از تعلیم و تربیت است که وظیفه خانواده، آموزش و پرورش و جامعه است و همه باید همسو با هم آن را اجرایی و عملیاتی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به دنبال این است که نابرابریها را در نظام آموزشی از بین برده و عدالت آموزشی جایگزین آن شود و تاسیس مجتمعهای آموزشی نیز در همین راستا بوده است.
وی گفت: در حال حاضر 40 هزار مدرسه ابتدایی روستایی در قالب 9 هزار مجتمع آموزشی اداره میشوند و آموزش و پرورش یکی از مهمترین نهادهایی است که به تنهایی نمیتواند به اهداف برسد و همه نهادها، ارگانها و آحاد جامعه باید دغدغه ترتبیت را داشته باشند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: نیروی انسانی که در آموزش و پرورش تربیت میشود، برای حضور در جامعه است، لذا همه باید روی آن سرمایهگذاری کنند.
قربان با بیان اینکه سرمایهگذاری در آموزش و پرورش تنها مصرف هزینه نیست، ابراز داشت: هر اندازه در این بخش هزینه شود، سرمایهگذاری برای آینده است.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با طرح این سئوال که آیا تحول بنیادین با تحول در ساختار و محتوا انجام میشود، بیان داشت: تحول بنیادین باید در روشهای تعلیم و تربیت نیز لحاظ شود.
وی عنوان کرد: داشتن برنامه عملی، خودارزیابی، استفاده از فرصتها، مشارکت در کارها، شادی و نشاط برنامهها، پژوهشمحوری از جمله موارد موفقیت مدیران است.
قربان تصریح کرد: تقویت هویت اسلامی ایرانی و انقلابی یکی از اولویتهای معاونت آموزش ابتدایی وزارتخانه است.
وی ابراز داشت: انسداد مبادی ورودی بیسوادی، توسعه رشتههای علوم انسانی، ارائه آموزشهای باکیفیت نیز در دستور کار برنامههای این مجموعه است.
انتهای پیام/غ20/ژ1001