اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دچار ‌مسائل سیاسی نشود

خبرگزاری فارس: عضو مجمع نمایندگان خراسان‌ رضوی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دچار ‌مسائل سیاسی نشود.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دچار ‌مسائل سیاسی نشود

ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت‌حیدریه ‌با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در سال جاری برای بهبود وضعیت آموزش کشور اقدامات زیادی انجام داده است،گفت: بعد از 33 سال با تلاش این وزارت‌خانه، سند تحول بنیادین تدوین و اجرایی شده است.

نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اجرای نظام 3-3 6،ایجاد دانشگاه‌های فرهنگیان، نگاه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، احیای فرهنگ قرآنی و هویت‌اسلامی از محورهای سند تحول بوده است.

وی افزود: یکی از مسائل مطرح شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که بر مبنای آن، نظام آموزشی، فلسفه، تعلیم و تربیت ما بر احکام قرآن کریم، تعالیم اهل بیت و اقتضائات کشور ایران اسلامی تدوین شده و این خود یک قدم بسیار موثری است و کمیسیون واقعا تلاش می‌کند که این راه‌های اجرایی شدن نسخه نجات تعلیم و تربیت فراهم شود و دچار سلیقه‌های شخصی و یا مسائل سیاسی نشود.

خسروی تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که امسال آموزش و پرورش اجرایی می‌کند نظام 3-3-6 است که در یک قدمی اجرایی شدن است؛ کارشناسی شده و با پیگیری‌هایی که وزیر آموزش و پرورش دارد مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها هم مستمر پیگیر هستند و امیدوارم این طرح با موفقیت اجرا شود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب امسال در دیداری که با معلمان نمونه آموزش و پرورش داشتند ؛ این سند را با عنوان یک برنامه کاری و در واقع مسیر رسیدن به قله‌های تعلیم و تربیت دانستند.

 عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی از این که این سند مصوب و نهایی شده اظهار رضایت‌مندی کرد و گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری این سند یک نسخه است، یک نسخه‌ای که طبیبان تعلیم و تربیت و عالمان و اندیشمندان نظام آموزشی و مراکز دانشگاهی آن را نوشته‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اقدامات انجام شده برای استیضاخ وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: به طورحتم این اقدام به نظام آموزشی کشور ضربه می‌زند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول