اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

میرزا کوچک‌خان طلایه‌دار مبارزه با استکبار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت رشت گفت: میرزا کوچک‌خان فرزند حوزه است و لباس رزم را بر تن کرد تا با استعمار جنگ کند.

میرزا کوچک‌خان طلایه‌دار مبارزه با استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل پوررضا در نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه تمام انبیا بشر را همواره به زندگی انسانی دعوت کردند، اظهار کرد: نتیجه این نوع زندگی رسیدن به حیات طیبه است.

وی با بیان اینکه اسلام به زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها توجه دارد، افزود: دعوت انسان به حیات طیبه باید با برنامه باشد.

خطیب موقت رشت، داشتن سبک و متد در زندگی برای رسیدن به حیات طیبه را مهم خواند و گفت: سبک زندگی دینی باید در رفتار با خانواده، غذا، پوشش، آرایش و... مشخص شود.

وی تبیین هویت اسلامی و ایرانی در جامعه را مورد تاکید اندیشمندان، استادان، دانشگاهیان و فرهنگیان قرار داد و متذکر شد: انقلاب اسلامی به منظور ایجاد جامعه‌ای سالم و زندگی در پرتو ایمان به وقوع پیوسته است.

پوررضا به عزاداری امام حسین (ع) اشاره کرد و انجام آن را یک اصل دانست و افزود: معارف دینی باید در مجالس عزاداری دنبال شود.

وی در ادامه با گرامیداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی بیان کرد: نیروی دریایی امروز به یک نیروی راهبردی تبدیل شده و سبب عزت کشور است.

امام جمعه موقت رشت ادامه داد: در نیروی دریایی افراد با انگیزه و مخلص هستند که از حیثیت یک ملت دفاع می‌کنند.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت مدرس، ابراز کرد: مدرس یک وزنه علمی و سیاسی و مردمی بود و اطلاعات وسیعی در دین داشت.

پوررضا، مدرس را انسانی ساده‌زیست و آزاده خواند و تصریح کرد: شخصیت شهید مدرس به گونه‌ای بود که دوست و دشمن به وی احترام می‌گذاشتند.

وی با بیان اینکه شهید مدرس مصلحت کشور را در نظر می‌گرفت، از نمایندگان کنونی مجلس خواست تا فرصت نمایندگی را برای خدمت به مردم غنیمت شمارند.

خطیب موقت رشت در ادامه با اشاره به نود و یکمین سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی، اظهار کرد: نام میرزا کوچک امروز برای تمام آزادگان و ملت ایران آشنا است.

وی درک و احساس میرزا کوچک را مهم خواند و گفت: باید تاریخ میرزا کوچک به خوبی شنیده و درک شود تا بدانیم چه اقدام‌های بزرگی را انجام داد.

پوررضا توجه ویژه به مزار میرزا کوچک را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: میرزا کوچک فرزند حوزه است و لباس رزم را بر تن کرد تا با استعمار جنگ کند.

وی با بیان اینکه سال‌های گذشته ستاد بزرگداشت میرزا کوچک و 150 شهید روحانی گیلان در استان تشکیل شده بود، میرزا کوچک را از شهدای مسیر کربلا نامید.

امام جمعه موقت رشت درباره 16 آذر روز دانشجو، ابراز کرد: 16 آذر بزرگداشت افرادی است که ضد استکبار و ظلم بودند و دانشجویان باید این مسیر را تداوم دهند.

انتهای پیام/84001/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول