اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه آستارا:

کنگره ملی اندیشه انقلابی میرزا کوچک را به جهان معرفی کند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه آستارا گفت: برگزاری کنگره ملی بزرگداشت میرزا کوچک جنگلی می‌تواند افکار و اندیشه‌های انقلابی این روحانی بزرگ را به ایران و جهان معرفی کند.

کنگره ملی اندیشه انقلابی میرزا کوچک را به جهان معرفی کند

احمد رضا منشوری امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی بزرگداشت میرزا کوچک در گیلان در 11 آذر جاری، اظهار کرد: برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک خان جنگلی می‌تواند اندیشه‌ها و افکار و آرمان‌های انقلابی این روحانی مبارز را به ایران و جهان معرفی کند.

وی با بیان فرازهایی از امام خمینی (ره) در باره بسیج و نقش آن در جامعه ابراز کرد: امام راحل فرمودند بسیج شجره طیبه است یعنی ریشه و عقبه دارد و اصل آن به امیر مومنان (ع)، ائمه معصومین و قیام ابا عبدالله‌الحسین (ع) برمی‌گردد.

این مسئول با بیان اینکه میرزا کوچک خان بزرگ شده مکتب امام حسین(ع) و شاخه‌ای از شجره طیبه گیلان است، تصریح کرد: میرزا با تمام وجود علیه استبداد و بیگانگان قیام کرد و در این راه تسلیم نشد و خانواده‌اش را ترک کرد و سرش را در این راه داد و با مقاومت در مقابل ظلم و ستم داخلی و خارجی پرچم افتخار را به اهتزاز درآورد.

وی میرزا کوچک خان را روحانی آزادیخواه و ظلم‌ستیز خواند و خاطرنشان کرد: میرزا در شیوه مبارزاتی خود مردم گیلان را به وحدت و اسلام دعوت کرد و تنها هدفش خدمت به اسلام و ایران بود و به تدریج قیامش تبدیل به یک نهضت شد.

منشوری با اشاره به اینکه میرزا علاوه بر شریعت‌مداری و دین‌محوری دارای روحیه نظامی و انقلابی بود، اذعان کرد: این سردار سرافراز نهضت جنگل با دانایی و توانایی که داشت توکل بر خداوند و توسل به ائمه معصومین (ع) از ویژگی‌های بارز او بود و عقیده خاصی به استخاره با تسبیح داشت.

وی، میرزا کوچک را فردی خوش رفتار و متفکر نامید و تصریح کرد: این روحانی بزرگ و مبارز سیاستی را قبول داشت که با راستی و درستی باشد و سیاست را از دیانت جدا نمی‌دانست و نسبت به مال دنیا بی‌تفاوت بود.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با بیان اینکه نام و یاد میرزا کوچک خان جنگلی همواره در تارک این مرز و بوم خواهد درخشید، خاطرنشان کرد: نام و یاد شهید میرزا کوچک خان همواره زنده و پویا است و امیدواریم راه و رسم این شهید را ادامه دهیم و بر داشتن چنین شهدایی بر خود ببالیم.

انتهای پیام/84001/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول