اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر رشت:

خانه میرزا کوچک پایگاه فرهنگی شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر رشت ایجاد پایگاه فرهنگی در خانه میرزا کوچک را مورد تاکید قرار داد و یکی از خواسته‌های مهم اعضای این شورا از رئیس جمهور دانست.

خانه میرزا کوچک پایگاه فرهنگی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامرضا هاتفی در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با اشاره به حضور احمدی‌نژاد در کنگره ملی بزرگداشت میرزا کوچک اظهار کرد: هر چند که سفر ایشان برخلاف دیگر سفرها همراه با هیئت دولت نیست اما اعضای شورا می‌توانند بار دیگر مطالبات کلان و مغفول مانده رشت و دریافت اعتبارات ملی برای اجرای پروژه‌های عمرانی مطالعه شده را از ایشان داشته باشند.

وی، ساماندهی رودخانه‌های رشت، پروژه دفع آب‌های سطحی و فاضلاب‌های صنعتی و اجرایی کردن قطار شهری که کتابچه‌های مطالعاتی آن نیز موجود است را از جمله اعضای شورای رشت ذکر کرد که باید از طریق استاندار اعتبارات دولتی آن پیگیری شود.

این عضو شورای شهر رشت با اشاره به بازسازی خانه میرزا کوچک‌خان در شورای سوم ابراز کرد: طرح ایجاد مرکز فرهنگی در خانه میرزا تهیه شده و در این طرح سنگفرش خیابان استادسرا، خرید املاکی در مجاورت خانه میرزا و الحاق به آن  مجموعه برای ساخت یک مجموعه فرهنگی، احداث پارکینگ و احیای بافت منازل آن محدوده و همخوان با خانه میرزا دیده شده است که به اعتبار کلان نیاز دارد و می‌توان با تعامل استانداری و میراث فرهنگی از رئیس جمهور مطالبه کرد.

وی حضور رئیس جمهور را فرصت مناسبی برای پیگیری طرح‌های کلان شورای رشت دانست و خاطرنشان کرد: بودجه سال 92 نیز در همین دولت بسته می‌شود و می‌توان امیدوار بود که اعتبار طرح‌های مذکور در بودجه سال آینده لحاظ شود.

عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در جلسه مذکور دیگر با گرامیداشت سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی، خانه و مزار میرزا را امکان بالقوه‌ای در رشت دانست که می‌توان با سرمایه‌گذاری گردشگران را متوجه آن کرد.

محسن پورفخریان افزود: وجود خانه میرزا در یک بافت متراکم و فرسوده این امکان را به شهرداری می‌دهد که از محل اعتبارات دولتی احیای بافت‌های فرسوده خیابان استادسرا را ساماندهی کند.

وی تصریح کرد: میرزا به تمام کشور تعلق دارد و ارج گذاشتن به وی و زنده نگه‌داشتن اندیشه‌های او که همانا استبداد و استکبار ستیزی است امری ضروری محسوب می‌شود.

این عضو شورای شهر رشت در ادامه به مشکلات شهروندان خسارت دیده در بارندگی‌های رشت اشاره کرد و گفت: مدیران حافظه کوتاه مدت دارند و در زمان وقوع حادثه به دیدار حادثه‌دیدگان رفته و با شعارهای تبلیغی و رسانه‌ای وعده حل مشکل و کمک به آسیب‌دیدگان را می‌دهند.

وی با بیان اینکه گذر زمان موجب می‌شود مدیران فراموش کنند چه وعده‌هایی داده‌اند، یادآور شد: چرا باید پس از 30 سال بلایای طبیعی و یا کم‌کاری مدیران برای مردم فاجعه‌آفرین شود و چه کسی مسئول رسیدگی به خسارت دیدگان است.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به جایگاه قانونی شوراها گفت: با اینکه شورا نهادی است که باید ناظر بر عملکرد مدیران باشد اما پس از سه دوره شورایی در تصمیمات کلانشهری نادیده گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد حسن‌خواه افزود: مدیران کلان استان هنوز شورا را باور ندارند و رئیس شورای شهرستان به جلسات استانی دعوت نمی‌شود.

وی با اشاره به  اینکه توان و ظرفیت مدیران ما کم است که اعضای شورا را به جلسات تصمیم‌گیری دعوت نمی‌کنند، ابراز کرد: ممکن است این امر ناشی از کم‌کاری و ضعف عملکرد شورا باشد.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر رشت نیز در جلسه مذکور با اشاره به تغییر و تحول‌ها در مدیران شهرداری رشت اظهار کرد: جابه‌جایی مدیران، منجر به تغییر و تحولاتی در کارکنان حوزه درآمدی و مالی شهرداری شده که این امر در وصول مطالبات شهرداری وقف ایجاد کرده است.

موسی ناصح افزود: پایان حرکت‌های عمرانی رشت با توجه به شرایط جوی آغاز شده و نیروهایی که می‌توانستند عامل خوبی در وصول مطالبات شهرداری باشند تغییر پست داده‌اند.

وی، مدیریت وضعیت موجود و وصول منابع درآمدی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را از ماموریت‌های اصلی شهردار رشت برشمرد.

انتهای پیام/2300/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول