اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهرستان رامسر خبر داد

احداث آرامگاه در منطقه میرزاکوچک‌خان رامسر

خبرگزاری فارس: نائب رئیس شورای شهرستان رامسر از ضرورت ایجاد آرامگاهی با امکانات مجهز در منطقه میرزاکوچک‌خان رامسر خبر داد.

احداث آرامگاه در منطقه میرزاکوچک‌خان رامسر

مصطفی مکارمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر از همه کسانی که در دهه اول محرم برای برپایی هر چه بهتر مراسم و رسوم محلی روستای گالشمحله زحمت کشیدند، قدردانی کرد و گفت: محرم درس خودسازی، انسان‌سازی و چگونه زندگی کردن است.

وی با اشاره به کمک حدود 20 میلیونی مردم این روستا در دهه اول محرم به هیئت امنا و هیئت عزاداران این روستا اظهار داشت: کمک‌های مردمی به مسجد سال به سال در حال افزایش است که این نشان از توجه خاص مردم به مسجد دارد.

رئیس شورای اسلامی روستای گالش‌محله رامسر با اشاره به مسجد بزرگ این روستا گفت: مسجد امیرالمؤمنین روستای گالش‌محله با قدمتی دیرینه بوده که تاکنون چهار بار بازسازی شده و وسیع‌تر شده است.

وی با اشاره به افزایش جمعیت در منطقه گفت: همگام با افزایش جمعیت، افزایش مرگ و میر نیز صورت می‌گیرد و از آنجایی که روستای گالش‌محله در مرکز منطقه میرزاکوچک خان و دهستان چهل شهید قرار دارد، مردم از دست رفته‌شان را در قبرستان این روستا به خاک می‌سپارند که سبب شده ظرفیت قبرستان به سر حد مجاز خودش برسد.

وی با اشاره به اینکه زمین قبرستان دیگر جوابگوی دفن نیست گفت: ضرورت دارد زمینی که در مجاور مسجد است خریداری شود ولی در صورت خرید زمین مجاور باز هم طی مدتی به تکمیل ظرفیت می‌رسد.

وی با طرح پیشنهاد تهیه زمینی چندین هکتاری و احداث قبرستان با امکانات مجهز در منطقه‌ای از جنگل‌های مجاور گفت: اگر قبرستانی تهیه شود که مردم تمام روستاهای اطراف بتوانند متوفی خود را در این قبرستان دفن کنند، دیگر مشکلی برای دفن از نظر مکان و مسائل بهداشتی وجود ندارد.

مکارمی گفت: چند نقطه برای این قبرستان عمومی انتخاب شده، اما این نقاط در طرح جنگل‌کاری بوده که نیاز است مسئولان مربوطه پیگیر این موضوع باشند.

نائب رئیس شورای شهرستان رامسر در پایان با تشکر از هیئت امنای سابق مسجد که به مدت سه سال برای آبادانی مسجد زحمت کشیدند اعضای جدید هیئت امنای مسجد روستای گالشمحله را که از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر منصوب شدند  معرفی کرد که این اعضا اعظم شمسی‌پور، مصطفی حامدی، حمید قاسمی، مصطفی میرهادیان و حسن صائبی هستند.

انتهای پیام/86003/ب/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول