اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان دانش‌آموزی گیلان:

قیام میرزا کوچک‌ سند ارزشی کشور در تاریخ است

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان دانش‌آموزی گیلان گفت: قیام میرزا کوچک‌خان سند ارزشی کشور در طول تاریخ است.

قیام میرزا کوچک‌ سند ارزشی کشور در تاریخ است

نادر یارحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی در 11 آذر، اظهار کرد: میرزا شخصیت متدین و روحانی آگاه به اوضاع و احوال کشور و جهان بود.

وی افزود: میرزا کوچک‌خان دین و سیاست را با هم می‌دید و برای ترویج و تبلیغ دین اسلام تلاش‌های بسیاری انجام داد.

این مسئول با اشاره به اینکه میرزا با اخلاق اسلامی و دینی مردم را اطراف خود جمع کرد، گفت: مردم گیلان برای حفظ اسلام و قرآن با ایجاد وحدت در بین نیروهای مومن در مقابل استعمار ایستادند.

وی با بیان اینکه میرزا پس از کسب مجوز برای تشکیل حکومت اتحاد اسلام از علمای آن زمان مانند سید جمال‌الدین اسدآبادی کسب اجازه کرد، یادآور شد: میرزا کوچک‌خان جنگلی فردی آگاه به مسایل اجتماعی، سیاسی و دینی آن روز بود.

یارحسینی ادامه داد: میرزا کوچک‌خان برای نجات کشور از یوغ استعمار و سلطه قیام خود را آغاز کرد و برای اینکه بتواند کشور و دین را نجات دهد جان خود را در طبق اخلاص گذاشت و حتی یک ‌لحظه از قیام خود دریغ نورزید.

وی افزود: زمانی که انگلیس و شوروی متوجه شدند از طریق نظامی نمی‌توانند نهضت جنگل را به سقوط بکشانند از طریق سیاست ورود کردند و با استفاده از ایجاد نفاق در بین یاران میرزا موجب تضعیف قوای نظامی شدند.

مسئول سازمان دانش‌آموزی گیلان با بیان اینکه برای رساندن پیام میرزا که هدفش الهی بود همه باید تلاش کنند، خاطرنشان کرد: رسالت متولیان امور فرهنگی، رسانه‌ای، مطبوعات، نویسندگان و آحاد جامعه است تا قیام میرزا را زنده کرده و به نسل نوجوان و جوان امروز منتقل کنند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک‌خان در گیلان، یادآور شد: مسئولان باید محتوای کنگره را در قالب کتاب، جزوه، سی‌دی و ... در اختیار عموم مردم و متولیان امر فرهنگی قرار دهند.

یارحسینی با تصریح بر اینکه برگزاری کنگره نباید محصور به چند روز و مکان شود، متذکر شد: نباید برای برگزاری این کنگره هزینه‌های زیادی صرف شود و سازمان‌هایی مانند اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌ کل تبلیغات اسلامی گیلان اعتبارات لازم را در زمینه ترویج زندگانی میرزا کوچک‌خان در اختیار دارند.

وی ابراز کرد: ارگان‌های مذکور به صورت مستمر بسته‌های فرهنگی شامل کتاب، نرم‌افزار و ... را به سازمان دانش‌آموزی استان تحویل دهند تا ما این بسته‌ها را در بین مدارس توزیع کنیم.

مسئول سازمان دانش‌آموزی گیلان در ادامه خبرگزاری فارس را در مسیر حرکت‌های انقلاب معرفی کرد و افزود: بیان وقایع و حقایق مختلف کشوری و استان، پیام‌رسانی به‌موقع و درست از ویژگی‌های این خبرگزاری بوده و قابل تحسین است.

انتهای پیام/2300/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول