اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور احمدی‌نژاد در کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی

تمبر یادبود میرزا کوچک جنگلی رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: تمبر یادبود میرزا کوچک جنگلی با حضور رئیس جمهور در کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی در 11 آذر جاری رونمایی می‌شود.

تمبر یادبود میرزا کوچک جنگلی رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید حاذق‌نیکرو ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به 11 آذر سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: شهید میرزا کوچک جنگلی قهرمان دینی و ملی است.

وی میرزا کوچک جنگلی را الگویی برای جوانان عنوان کرد و افزود: میرزا کوچک جنگلی می‌تواند یک الگو برای دیگر ملت‌ها که به دنبال مبارزه علیه ظلم و ستم هستند، باشد.

حاذق‌نیکرو معرفی میرزا کوچک جنگلی به عنوان یک الگوی مبارز را از وظایف نظام جمهوری اسلامی ایران، مسئولان و نهادهای فرهنگی به‌ویژه رسانه‌ها دانست و تصریح کرد: میرزا کوچک فردی خوش‌بیان، خوش‌رو، پر طاقت، متواضع، پاک‌دامن، مردمی، ساده‌زیست و ظلم‌ستیز بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی در رجب سال 1333 قمری برای مبارزه با بیگانگان و استبداد داخلی وارد شهر رشت شد، خاطرنشان کرد: قیام میرزا کوچک مدت 7 سال طول کشید و در 11 آذر سال 1300 هجری شمس در کوه‌های اطراف ماسوله در مسیر حرکت به طرف خلخال به شهادت رسید.

*حضور یک‌هزار فرهیخته در کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی

وی برگزاری کنگره و یادواره شخصیت‌های ملی را از وظایف نظام خواند و بیان کرد: کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی با حضور رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یک‌هزار فرهیخته، ادیب و ... در 11 آذر جاری در زیباکنار برگزار می‌شود.

حاذق‌نیکرو کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی را دارای دو بخش افتتاحیه با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اختتامیه با سخنرانی رئیس جمهور اعلام کرد و گفت: تعداد 100 عنوان کتاب درباره میرزا کوچک جنگلی تاکنون شناسایی شده و 2 هزار مقاله با موضوع میرزا کوچک موجود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به برپایی نمایشگاه اسناد، کتاب و آثار گرافیکی در کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی اشاره کرد و یادآور شد: مشهد میرزا کوچک جنگلی در ماسال توسط رئیس جمهور به عنوان ثبت ملی در کنگره مذکور رونمایی می‌شود.

*تمبر میرزا کوچک جنگلی رونمایی می‌شود

وی از رونمایی تمبر یادبود میرزا کوچک جنگلی در کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی خبر داد و ابراز کرد: نرم‌افزار مربوط به میرزا کوچک جنگلی در کنگره مذکور رونمایی می‌شود.

حاذق‌نیکرو اجرای برنامه‌های هنری و مسابقه پیامکی را از دیگر برنامه‌های جانبی کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی عنوان کرد.

انتهای پیام/84001/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول