اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

شهادت میرزا کوچک جنگلی در تقویم‌ها ثبت شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: ثبت تاریخ شهادت میرزا کوچک جنگلی در تقویم‌ها مطالبه به ‌حق مردم استان است.

شهادت میرزا کوچک جنگلی در تقویم‌ها ثبت شود

حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت میرزا کوچک جنگلی را نماد غیرت دینی و باورمندی مردم گیلان نامید و اظهار کرد: میرزا کوچک جنگلی توانست مشکلات جوامع را از طریق آموزه‌های دینی برطرف کند.

وی میرزا کوچک جنگلی را از سلسله عالمان دینی عنوان کرد و افزود: نام میرزا کوچک تداعی کننده مجاهدت‌های مرجع عالی‌قدر میرزای بزرگ است که فتوای تحریم تنباکو را صادر کرده بود.

اشجری تصریح کرد: در دو دهه اخیر تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و مقاله‌های متعددی نوشته شده است تا با ذهنیت‌گرایی و داستان‌سرایی میرزا کوچک را وابسته به خارجی‌ها نشان دهند اما غافل از اینکه وقتی مرامنامه قیام جنگل را مطالعه می‌کنیم می‌بینیم به طور کامل هویت اسلامی دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه دست‌نوشته‌ها و مجموع گفته‌های میرزا کوچک جنگلی طبق اسناد و مستندات حاکی از اسلامی بودن نهضت جنگل است، تصریح کرد: سیرت‌ها و روش‌های مبارزه میرزا کوچک جنگلی امروز می‌تواند الگویی برای تمام مبارزان باشد.

وی به برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی به ‌زودی در گیلان اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهیم به هویت دینی نهضت جنگل پی ببریم باید به اسناد معتبر قیام جنگل مراجعه کنیم.

اشجری برگزاری کنگره مذکور در گیلان را به فال نیک گرفت و اضافه کرد: کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی از قابلیت‌های خوبی برخوردار است و می‌تواند اصالت‌ها و هویت‌های واقعی نهضت جنگل را تحلیل کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی به تمام افراد نشان می‌دهد که باید نگاه سطحی به نهضت جنگل را کنار بگذارند و نگاه عمیق و ریشه‌دار به آن داشته باشند.

وی با اشاره به دستاوردهای علمی کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی، خاطرنشان کرد: جریان‌سازی از جمله اهداف برگزاری کنگره مذکور است.

اشجری مباحث مطروحه در کنگره میرزا کوچک جنگلی را سبب تبیین اهداف واقعی نهضت میرزا کوچک جنگلی خواند و اظهار کرد: کنگره مذکور باید فعالیت خود را بسیار زودتر اعلام می‌کرد و دیر آغاز شدن فعالیت‌های کنگره عمده‌ترین اشکال آن است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه ثبت تاریخ شهادت میرزا کوچک جنگلی در تمام تقویم‌ها را مطالبه به‌حق مردم این استان دانست و تصریح کرد: 11 آذر سالگرد شهادت میرزا کوچک خان جنگلی هنوز در تمام تقویم‌ها نوشته نشده و دستگاه‌های متولی باید این امر را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه یادواره شهدای روحانی گیلان همزمان با پاسداشت شخصیت میرزا کوچک جنگلی در سال‌های گذشته در این استان برگزار می‌شد، خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی نباید موجب از بین رفتن یادواره شهدای روحانی گیلان شود.

اشجری کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی را ارج گذاشتن به مقام شامخ تمام شهدای اهل علم و فضیلت در ایام سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی عنوان کرد و یادآور شد: سال‌های گذشته اقدام‌های خوبی در مورد مذکور در گیلان انجام شده است و امیدواریم هر سال که می‌گذرد برنامه‌های باشکوه‌تری برای تبیین شخصیت، اهداف، مجاهدت‌ها و قیام میرزا کوچک جنگلی اجرا شود.

انتهای پیام/84001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول