اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

میرزا کوچک روحانی ظلم‌ستیز بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه آستارا گفت: میرزا کوچک سردار جنبش جنگل و روحانی بزرگ و ظلم‌ستیز گیلان بود.

میرزا کوچک روحانی ظلم‌ستیز بود

حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به برگزاری کنگره ملی بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی در گیلان اظهار کرد: برگزاری مراسم برای بزرگداشت این روحانی مبارز لازم و ضروری بود که امیدواریم اینگونه بزرگداشت‌ها برای مبارزان اسلامی تداوم یابد.

وی با بیان اینکه شخصیت میرزا باید برای نسل امروز به درستی تبیین شود، افزود: میرزا کوچک خان سردار جنبش جنگل بود که در تاریخ تشیع گیلان مانند نگینی می‌درخشد و راهش الگویی برای انسان‌های ظلم‌ستیز و آزادیخواه است.

امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه برگزاری بزرگداشت این شخصیت برجسته گیلان امری ضروری است، تصریح کرد: میرزا کوچک خان مردی برآمده از بطن مردم انقلابی گیلان بود که توانست با مجاهدت و ایثار خود در دفاع از اسلام و مظلومان نام و یاد خود را در این مرز و بوم به یادگار بگذارد.

وی با تصریح بر اینکه نویسندگان و محققان باید کتاب‌های زیادی درباره انقلاب میرزا کوچک‌خان تهیه کنند، خاطرنشان کرد: محققان و پژوهشگران برجسته کشور و به ویژه استان سر سبز و قهرمان‌پرور گیلان باید با تحقیق در زندگی این روحانی مبارز آرمان‌های والای شهیدان اسلام را جاودانه کنند.

حافظ‌نیا با بیان اینکه شخصیت میرزا کوچک‌خان و قیام مردمی که به رهبری ایشان انجام شد باید به نسل جوان بازگو شود، اذعان کرد: مسئولان امر باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که همایش‌ها و برنامه‌های متنوعی در زمینه تشریح و تبیین اهداف انقلاب جنگلی این روحانی بزرگ به صورت مطلوب برگزار شود.

وی میرزا کوچک را نماد یک روحانی مبارز، بیدار، آگاه، عالم و سلحشور در تاریخ ایران نامید و یادآور شد: میرزا کوچک‌خان جنگلی افتخاری برای استان سر سبز گیلان است.

انتهای پیام/84001/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول