اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان:

میرزاکوچک‌خان هرگز در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار عقب‌نشینی نکرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: میرزا کوچک‌خان هرگز در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار عقب‌نشینی نکرد.

میرزاکوچک‌خان هرگز در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار عقب‌نشینی نکرد

فرهاد منتصر کوهساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به اهمیت برزگری کنگره ملی بزرگداشت میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: میرزا کوچک‌خان از شخصیت و اندیشه‌ جهانی برخوردار بود بنابراین برپایی کنگره ملی میرزا که قرار است با حضور رئیس قوه مجریه در 11 آذر جاری برگزار شود اقدامی ارزشمند و در راستای اشاعه فرهنگ عدالت‌خواهی، عشق و آزادگی و استکبارستیزی است.

وی، قیام میرزا کوچک را برگرفته از جنس عاشورا دانست و گفت: میرزا هرگز در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار عقب‌نشینی نکرد بلکه مقاومت، ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی میرزا موجب شده تا قیام میرزا در تاریخ شجاعت‌طلبی ملت ایران برای همیشه جاودان باقی بماند.

این مسئول، با بیان اینکه امروز شخصیت میرزا کوچک علاوه بر یک شخصیت ملی، به او برجستگی‌های یک شخصیت جهانی بخشیده است، ابراز کرد: ایمان و خداخواهی، استکبارستیزی، جمهوری‌خواهی،‌ عشق و آزادگی، مقاومت و عدالت‌خواهی از ویژگی‌های ممتاز میرزا بود.

وی میرزا کوچک جنگلی را دارای آرمان بلند انسانی همراه با اندیشه رفیع ناشی از روحیه خداباوری، ‌ایثار و جهاد دانست و تصریح کرد: گام‌هایی که میرزا و یارانش در مسیر تعالی بشر برداشته‌اند نشٱت گرفته از قیام امام حسین (ع) بود زیرا مهم‌ترین ویژگی قیام امام حسین (ع) در مقابل جبهه ظلم و ستم، روشنی مسیر تعالی بشر و آرمان‌های انسانی بود.

منتصرکوهساری با بیان اینکه جهاد میرزا محدود به جغرافیای خاصی نیست اذعان کرد: میرزا کوچک خان جنگلی افتخار ایران بود و متعلق به تمام ملت‌های آزاده و عدالت‌خواه جهان است و امروز این غرور و افتخار برخاسته از مردم گیلان است.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم نوشهر و چالوس اشاره کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب در جمع مردم این خطه از شمال کشور صراحتا فرمودند: «ولایت‌مداری از شمال ایران برخاسته است.» بنابراین امروز برخود می‌بالیم و افتخار می‌کنیم که پرچم‌آزادی‌خواهی و عدالت‌خواهی مردان بزرگی مانند میرزا در راستای اسلام و ولایت‌مداری در جهان برافراشته شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با ابراز خرسندی از اینکه این سرزمین افتخار آن را دارد که مردی بزرگ و جهانی را در دامان خود پرورانده است، خاطرنشان کرد: میرزا کوچک‌ یک روحانی مبارز و انقلابی و فرزند ولایت‌مدار ایران زمین است.

وی میرزا کوچک را مانند دری «مروارید» نهفته در دریای خزر نامید و یادآور شد: میرزا، مجاهد انقلابی و روحانی مبارزی بود که در دوران غربت برای اسلام و اقامه دین در مقابل متجاوزان و بیگانگان قیام کرد و در برابر دو قدرت بزرگ آن زمان (روس‌ و انگلیس) زیاده‌خواهی و تجاوزگری متجاوزان را با ایستادگی و مقاومت در نطفه خاموش کرد.

به گفته منتصرکوهساری، میرزا کوچک خان جنگلی به نجات ایران از استعمار و استبداد می‌اندیشید و در طول حیات سیاسی خود در صف مجاهدان قرار داشت.

وی برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک خان جنگلی را اقدامی ماندگار و ارزشمند در تقویم رویدادهای سیاسی ایران خواند و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این کنگره معرفی و شناساندن هرچه بیشتر و بهتر تاریخ غنی ایران اسلامی در راستای مبارزه با استبداد و استعمار و تحقق عدالت‌خواهی زیر پرچم ولایت‌مداری برای نسل امروز و زنده نگه‌داشتن تاریخ غنی ایران اسلامی است.

انتهای پیام/84001/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول