اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رودبار:

میرزا کوچک در استقلال کشور نقش موثری داشت

خبرگزاری فارس: فرماندار رودبار گفت: میرزا کوچک نقش موثری در احیای استقلال کشور داشت.

میرزا کوچک در استقلال کشور نقش موثری داشت

ایرج موذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار با گرامیداشت سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی در 11 آذر، اظهار کرد: حرکت اسلامی میرزا کوچک باید الگوی نسل‌های جوان جامعه شود.

وی، یاری محرومان، افتادگان و تلاش برای رسیدن به استقلال کشور را مهم‌ترین اهداف حرکت میرزا کوچک جنگلی نامید و افزود: میرزا کوچک نقش موثری در احیای استقلال کشور داشت.

این مسئول، بهره‌گیری نسل جوان جامعه از نهضت و حرکت اسلامی میرزا کوچک برای ادامه مسیر راه انقلاب را مورد تاکید قرار داد و گفت: قیام میرزا کوچک نماد حرکت اسلامی برای استقلال کشور است.

وی ادامه داد: میرزا با توجه به شرایط اجتماعی و سیاسی، بافت جامعه و وضعیت کشور حامی و مدافع ارزش‌های کشور بود.

موذن، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته از حرکت‌های اسلامی مبارزانی مانند میرزا کوچک است، اذعان کرد: مردم با توجه و تامل در تاریخ می‌توانند مهم‌ترین چالش کشور یعنی محاصره اقتصادی را پشت سر بگذارند.

وی شکل‌گیری شخصیت میرزا کوچک را در مکتب و خانواده‌ای اسلامی خواند و تصریح کرد: شخصیت میرزا به صورت مبارز اسلامی و مدافع استقلال کشور معرفی شده است.

موذن، با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی بزرگداشت میرزا کوچک در گیلان، احیای چنین حرکت‌هایی را در ادامه مسیر کشور تاثیرگذار دانست و یادآور شد: معرفی چهره‌های مبارز و فرهیخته استان نشانه جایگاه خاص گیلان در مبارزات کشور است.

انتهای پیام/84001/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول