اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

میرزا کوچک فرمانده‌ای سیاست‌مدار بود

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: میرزا کوچک جنگلی فرمانده‌ای لایق و سیاست‌مدار بود.

میرزا کوچک فرمانده‌ای سیاست‌مدار بود

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، محسن رضایی در مراسم «گرامیداشت نهضت میرزا کوچک جنگلی» در مسجد جامع بخش گوراب‌زرمیخ این شهرستان، اظهار کرد: میرزا کوچک قهرمان فداکار ملت ایران بود.

وی با بیان اینکه میرزا کوچک فردی ارزشی و مؤثر در کشور است، افزود: در تصور بسیاری از افراد داخلی و خارجی نهضت جنگل پس از شهادت میرزا کوچک خاموش شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی را دلایل اصلی پابرجایی قیام میرزای جنگلی برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی با پایه‌گذاری نهضت جنگل در راستای مبارزه با استکبار بنا گذاشته شد.

وی با اشاره به فعالیت و خدمات مردم گیلان در طول تاریخ برای مبارزه با مستکبران و مزدوران، یادآور شد: نهضت جنگل و پس از آن لشکر کشی لشکر قدس گیلان در دوران دفاع مقدس از مهم‌ترین نشانه‌های پایبندی مردم این استان به ارزش‌های ملی است.

رضایی اضافه کرد: حضور مقتدرانه گیلانی‌ها در دوران دفاع مقدس بار دیگر مبارزات نهضت جنگل را تجلی بخشید.

وی، میرزا کوچک را انسانی ارزشمند و بزرگ خواند و یادآور شد: در مقوله فیلم‌سازی و کتاب‌نویسی حق واقعی در باره مبارزه و قیام جنگل ادا نشده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: کتاب و فیلم‌های کنونی درباره سردار جنگل کافی و شایسته نیست.

وی، میرزا کوچک را فردی متدین، متواضع و اخلاق‌مدار خواند و خاطرنشان کرد: عدالت‌خواهی و تسلط بر اوضاع جهان از دیگر مشخصات سردار جنگل بود که وی را از بسیاری افراد دیگر متمایز می‌کرد.

رضایی، میرزا کوچک را فرمانده‌ای لایق و سیاست‌مدار نامید و افزود: سربازان و اطرافیان میرزا نیز از تاکتیک خوبی در اجرای مبارزات برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه گوراب‌زرمیخ پایتخت مبارزاتی میرزا کوچک جنگلی بود، ابراز کرد: در شرایط داخلی آن زمان هیچ‌کس به اندازه میرزا کوچک از سیاست و تاکتیک قوی و پخته‌ای برخوردار نبود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، دخالت روس‌ها، انگلیسی‌ها و مستبدان داخلی در اوضاع کشور را شرایطی بسیار وحشتناک و سخت در دوران نهضت جنگل بیان کرد و متذکر شد: میرزا کوچک برای مقابله با این سه دولت دارای دیپلماسی کارآمد بود.

وی یکی از دلایل اصلی ناتوانی نویسندگان و فیلم‌سازان در به تصور کشیدن نهضت جنگل را پیچیدگی افکار میرزا کوچک ذکر کرد و یادآور شد: نهضت جنگل نیازمند توجه بیشتر و مطالعه گسترده‌تر است.

ا‌نتهای پیام/84003/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول