اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی رودبار:

حفظ ارزش‌های قیام میرزا کوچک ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی رودبار گفت: حفظ ارزش‌های قیام‌هایی مانند میرزا کوچک که ریشه اعتقادی و ایدئولوژیکی دارند ضروری است تا در طول تاریخ جاودانه بمانند.

حفظ ارزش‌های قیام میرزا کوچک ضروری است

حجت‌الاسلام ابراهیم عباسپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار با گرامیداشت نودویکمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: در تمام عصرها و نسل‌ها همواره خواصی بوده‌اند که نسبت به دیگر افراد جامعه و عوام نسبت به مسایل اجتماعی دقت و اهتمام بیشتری دارند.

وی با اشاره به اینکه تاریخ ایران اسلامی مملو از خواص و نخبگان است، افزود: علمایی مانند امام خمینی(ره)، شیخ فضل‌الله نوری، نواب صفوی و ... از جمله این افراد هستند.

این مسئول، میرزا کوچک جنگلی را جزو خواصی دانست که با توجه به شرایط دینی و اجتماعی که در منطقه‌اش حاکم بود، نهضتی را شکل داد که در تاریخ جاودانه ماند.

وی گفت: در آن دوران گیلان از دارا بودن حوزه علمیه مانند قم، مرکزی، اصفهان و... برخوردار نبود و میرزا در چنین شرایطی از بینش دینی وسیع و آگاهی فوق‌العاده‌ای دست یافت.

عباسپور، میرزا کوچک را آزاد مرد و دیندار خواند و بیان کرد: آزادیخواهی و آزاد مردی یکی از اهداف قیام میرزا بود.

وی به بررسی قیام میرزا کوچک جنگلی پرداخت و یادآور شد: شخصیت دینی میرزا کوچک از دوران جوانی که وارد حوزه علمیه شد شکل گرفت و تا پایه‌های مبانی فقه و اصول تحصیل کرد.

رئیس تبلیغات اسلامی رودبار، ابراز کرد: میرزا کوچک جنگلی پس از آگاهی از مبانی دینی و تطبیق با مسائل اجتماعی زمینه را برای آغاز نهضت فراهم کرد و مردم به ندایش لبیک گفتند.

وی حفظ ارزش‌های میرزا کوچک را ضروری دانست و گفت: حفظ ارزش‌های قیام‌هایی که ریشه اعتقادی و ایدئولوژیکی دارند ضروری است تا در طول تاریخ جاودانه بمانند.

عباسپور با بیان اینکه قیام میرزا کوچک نصب‌العین نسل‌ها باشد، خاطرنشان کرد: قیام میرزا کوچک ریشه قرآنی، دینی و مکتبی دارد.

وی، تمام حرکات میرزا کوچک را برخوردار از مبنای دینی دانست و تصریح کرد: کسی که قیام میرزا کوچک را غیر مذهبی و ملی جلوه می‌دهد باید دلیل آن را در شخص بیان کننده جستجو کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودبار با اذعان بر اینکه میرزا کوچک در عصر خود مظلوم واقع شده بود، یادآور شد: در آن دوران با توجه به شرایط زمانی و جغرافیایی کسی در نزدیکی میرزا نبود که از او حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه میرزا کوچک جنگلی نخستین قیام عظیم تاریخ ایران را رهبری کرد، متذکر شد: نفس پاک و نیت خالص میرزا او و قیامش را در تاریخ جاودانه کرد.

عباسپور، قیام میرزا کوچک را نماد آزادیخواهی دینی در تاریخ ایران و گیلان دانست و خاطرنشان کرد: انتقال و حفظ این نماد و الگو به نسل‌های جامعه ضروری است.

انتهای پیام/84001/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول