اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

ایجاد خط گردشگری میرزا کوچک در گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از پیگیری ایجاد خط گردشگری میرزا کوچک خان جنگلی در استان خبر داد و گفت: با ایجاد این خط، گردشگران در ورودی استان می‌توانند امضا و نمادی از میرزا کوچک‌خان جنگلی را احساس کنند.

ایجاد خط گردشگری میرزا کوچک در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان ‌هاشم‌نیا عصر امروز در نشست بررسی راهکارهای برگزاری کنگره ملی بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی  با اشاره به دیدار جمعی از اعضای ستاد این کنگره ملی با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار نگاه ویژه و برجسته‌ای در باره برگزاری همایش میرزا کوچک خان جنگلی داشته‌اند و به همین منظور تمام اهتمام و همت مسئولان این است که منویات رهبری در کنگره به ظهور و بروز برسد.

وی با اشاره به اینکه صبغه مردمی و نجابت میرزا موجب ماندگاری نام میرزا کوچک خان شده است، افزود: وی یک روحانی و طلبه بود و منشاء حرکت او دینی و رفتاری سراسر دینی داشت.

استاندار گیلان، حرکت میرزا را صددرصد ایرانی و اسلامی خواند و گفت: ابعاد مختلف شناخت شخصیت میرزا باید برجسته و ویژه باشد.

وی درباره برگزاری کنگره ملی بزرگداشت شهید میرزا کوچک خان جنگلی در 11 آذر امسال تصریح کرد: این کنگره فرصتی است که ما در مجموعه استان بتوانیم بیشتر از گذشته ابعاد عظیم شخصیتی میرزا را تشریح کنیم.

هاشم‌نیا به خط گردشگری میرزا در استان اشاره کرد و افزود: باید خصوصیت‌های ویژه این کنگره را به صورت جدی پیگیری کنیم که از آن جمله ایجاد خط گردشگری میرزا کوچک خان جنگلی است که گردشگران در ورودی استان بتوانند امضا و نمادی از میرزا کوچک‌خان جنگلی را احساس کنند.

وی تولیدات دیجیتالی فرهنگی، ساماندهی مشهد و مرقد میرزا کوچک خان و اختصاص اعتبارات ویژه در سال 92، تهیه سمفونی میرزا و ثبت ملی مشهد و خانه میرزا را از جمله پیشنهادها برای معرفی ابعاد مختلف شخصیت میرزا کوچک جنگلی عنوان کرد.

دبیر کنگره ملی بزرگداشت شهید میرزا کوچک خان جنگلی نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه انجمن علمی مفاخر کشور در سطوح ملی به تبیین و تشریح مشاهیری از کشور در شاخه‌های مختلف می‌پردازند، اظهار کرد: اکنون درصدد برگزاری این همایش بزرگ در گیلان هستند.

محمد اکبرزاده افزود: در همین راستا ستادی در تهران تشکیل شد و جمعی از مسئولان این ستاد روز گذشته با مقام معظم رهبری دیدار کردند که هدف از برگزاری این کنگره برای مقام معظم رهبری تشریح شد و معظم‌له نیز پیام و نکات ارزشمندی برای بهتر برگزاری این کنگره متذکر شدند.

وی به برنامه‌های رئیس جمهوری در حاشیه کنگره ملی میرزا کوچک خان جنگلی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: رئیس جمهوری سه پروژه استانی شامل فاز نخست بندر چند منظوره آستارا با 25 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر با 570 میلیون یورو و یک‌هزار واحد مسکونی رشت به نیابت از 10 واحد مسکن مهر استان را مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد.

تعیین و تشکیل ستاد و کمیته‌های زیر مجموعه همایش از جمله کمیته‌های فرهنگی هنری، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، علمی و هماهنگی، چگونگی ساختار همایش، تبلیغات محیطی در رشت، فرودگاه تا زیباکنار، آغاز تبلیغات صدا و سیما، تهیه لیست مدعوین، زمان‌بندی و برآورد هزینه‌ها و... از جمله مباحث مطرح شده در جلسه مذکور بود.

ا‌نتهای پیام/2300/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول