اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند:

محدودیتی در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند گفت: به منظور ساخت و ساز و مقاوم‌سازی مسکن روستایی هیچ‌گونه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات در شهرستان بیرجند نداریم.

محدودیتی در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی قاسم‌زاده نداف پیش از ظهر امروز در برنامه دهگردشی در روستاهای بیرجند با بیان اینکه خشکسالی‌های چندین ساله در این منطقه همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: صرفه‌جویی در مصرف در تمام زمینه‌ها به‌ویژه در بخش کشاورزی باید مد نظر مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای تولید محصولات و درآمد بیشتر در بخش کشاورزی باید از شیوه‌های نوین آبیاری استفاده شود و به جای کشت محصولاتی که به آب زیاد نیاز دارند باید محصولات کم‌آب‌بر کشت شود و توسعه باغات در دستور کار کشاورزان باشد.

فرماندار بیرجند با اشاره به درخواست مردم روستاهای این منطقه مبنی بر ایجاد مجتمع آبرسانی تصریح کرد: احداث شبکه آبرسانی در این منطقه در دست اجرا است و بر اساس اولویت‌ها و نیازها کار آبرسانی به روستاهای این منطقه در آینده انجام می‌شود.

 

برای ساخت مسکن روستایی محدودیتی در اعطای تسهیلات نیست

قاسم‌زاده نداف در راستای مشکل عدم مقاوم بودن مساکن و واگذاری زمین برای ساخت مسکن مقاوم در این روستا افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان به منظور واگذاری زمین برای ساخت مسکن مقاوم اقدام کرده و آماده پرداخت تسهیلات کم‌بهره به روستاییان است.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیرجند به جوانان روستایی که برای ازدواج مشکل زمین و مسکن دارند، زمین واگذار می‌کند و برای احداث مسکن نیز وام در اختیار آنها قرار می‌دهد و برای پرداخت تسهیلات ساخت و مقام‌سازی مسکن روستایی در این شهرستان هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد.

فرماندار بیرجند یادآور شد: برای ساخت مسکن روستایی مقاوم هم‌اکنون تسهیلات 12 میلیون و 500 هزار تومانی کم‌بهره با بازپرداخت ماهانه 100 هزار تومان با ضمانت زنجیره‌ای به روستاییان واگذار می‌شود و مردم روستانشین می‌توانند از این موقعیت استفاده کنند.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول