اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند خبر داد

اختصاص 27 درصد اعتبارات بیرجند به بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند از اختصاص 27 درصد اعتبارات تملک و دارایی شهرستان بیرجند و خوسف به بخش کشاورزی خبر داد.

اختصاص 27 درصد اعتبارات بیرجند به بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی قاسم‌زاده نداف ظهر امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌های بیرجند و خوسف، مسکن مهر را باب بزرگی برای خانه‌دار شدن مردم دانست و اظهار کرد: نباید با کج‌سلیقگی این شیرینی را از مردم بگیریم؛ مسئولان امر باید توجه ویژه به این امر داشته باشند.

وی به اعتبارات تملک و دارایی شهرستان بیرجند و خوسف اشاره کرد و گفت: اعتبارات تملک و دارایی در سال جاری محدود است بنابراین در توزیع آن، دستگاه‌ها اولویت‌بندی شده‌اند.

فرماندار بیرجند ادامه داد: پروژه‌های نیمه‌تمام باید تا پایان دولت دهم به اتمام برسد و مسئولان امر باید توجه ویژه به این امر داشته باشند.

قاسم‌زاده نداف مسکن مهر را بزرگ‌ترین پروژه عمرانی استان عنوان کرد و افزود: در سال جاری 7 میلیارد تومان به مسکن مهر اختصاص یافته است بنابراین ورود حجم زیادی از اعتبارات استان به این بخش سبب شده تا اعتبارات اختصاص‌یافته به دستگاه‌ها محدود شود.

وی ادامه داد: برخی از دستگاه‌ها جزو دستگاه‌های زیرساختی محسوب می‌شوند که نمی‌توان اعتبار آنها را نادیده گرفت بنابراین اعتبارات براساس اولویت‌ها توزیع می‌شود.

فرماندار بیرجند افزود: اعتبارات خوسف نسبت به دیگر شهرستان‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد و هنوز توزیع اعتبارات شهرستان خوسف بر عهده فرمانداری بیرجند است.

قاسم‌زاده نداف ادامه داد: مسکن مهر با هدف حل مشکل افراد فاقد سرپناه احداث شده است و باید همه مردم و مسئولان در این امر توجه داشته باشند.

وی سهم دو درصد درآمد از صادرات نفت خام و گاز طبیعی برای بیرجند را 4 میلیارد و 154 میلیون تومان و برای خوسف 2 میلیارد و 420 میلیون تومان عنوان کرد.

فرماندار بیرجند با اشاره به ارتقای شاخص‌های توسعه روستایی علاوه بر اعتبارات استانی افزود: این اعتبار در بیرجند یک ‌میلیارد و 450 میلیون تومان و برای خوسف 410 میلیون تومان است.

قاسم‌زاده نداف از اختصاص 27 درصد از اعتبارات تملک و دارایی و سرمایه‌ای شهرستان بیرجند و خوسف به بخش کشاورزی خبر داد و گفت: برای تولید محصولات و درآمد بیشتر در بخش کشاورزی باید از شیوه‌های نوین آبیاری استفاده شود و به جای کشت محصولاتی که به آب زیاد نیاز دارند باید محصولات کم‌آب‌بر کشت شود و توسعه باغات در دستور کار کشاورزان باشد.

وی با بیان اینکه خشکسالی‌های چندی ساله در این منطقه همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: صرفه‌جویی در مصرف در تمام زمینه‌ها به ‌ویژه در بخش کشاورزی باید مدنظر مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول