اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان:

دفاع از ولایت تا آخرین نفس درس‌ عاشورا است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: دفاع از ولایت تا آخرین نفس از درس‌های عاشورا محسوب می‌شود.

دفاع از ولایت تا آخرین نفس درس‌ عاشورا است

سردار جهانبخش کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد:‌ ولایتمداری، پشت سر ولایت حرکت کردن و فاصله نگرفتن از ولایت از درس‌های عاشورا برای جامعه امروز محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه داشتن بصیرت از دیگر درس‌های عاشورا است، خاطرنشان کرد:‌ افراد بسیاری در کربلا بودند که امام حسین(ع) را در آغوش پیامبر دیده بودند، اما به دلیل نداشتن بصیرت لازم جزو یاران امام حسین(ع) قرار نگرفتند.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان  تصریح کرد: شجاعت، شهادت، پایداری و مقاومت از درس‌های عاشورا است که باید در جامعه امروز نیز ساری و جاری شود.

وی با بیان اینکه عاشورا ثابت کرد که همواره خون بر شمشیر پیروز است، افزود: عاشورا درس بزرگی برای همه افراد بشریت است.

سردار کرمی ولایتمداری را از ویژگی‌های برجسته عاشورا عنوان کرد و گفت: قیام در برابر کفار، ظلم و جور و جنایت‌های ستمکاران از اهداف قیام امام حسین(ع) بود.

وی احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر درس‌های عاشورا دانست و گفت: احیای معروفات و دوری از منکرات از درس‌های این قیام بزرگ محسوب می‌شود.

تسلیم نشدن در برابر زر و زور از درس‌های عاشورا است

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان تسلیم نشدن در برابر زر و زور و فشارهای دشمنان را از درس‌های عاشورا برشمرد و افزود: ایستادگی در برابر دشمنان از دیگر درس‌های این قیام تاریخی است.

وی شعار قیام اباعبدالله الحسین(ع) را هیهات من‌الذله دانست و گفت:‌ درس عاشورا تسلیم نشدن در برابر فشارها و تهدیدات دشمنان است.

سردار کرمی ادامه داد: امام حسین(ع) برای پایداری سنت پیامبر گرامی اسلام همه یاران و فرزندان خود را فدای دین اسلام کرد.

وی بر ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: باید برای احیای این فریضه همه افراد جامعه به وظایف خود عمل کنند.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان تذکر لسانی را در خصوص احیای معروفات و مقابله با منکرات وظیفه همه افراد جامعه دانست و افزود: همه افراد جامعه باید برای احیای این فریضه به وظیفه خود عمل کنند.

انتهای پیام/73003/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول