اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج امتداد عاشورا - 72

مطهری: فرهنگ عاشورا در دوران دفاع مقدس پیاده شد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان شاهرود گفت: فرهنگ عاشورا به زیبایی هر چه تمام‏تر در دوران دفاع مقدس پیاده شد.

مطهری: فرهنگ عاشورا در دوران دفاع مقدس پیاده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، عباس مطهری عصر امروز در گردهمایی بزرگ حلقه‌های صالحین سپاه شاهرود که با هدف حفظ انسجام حلقه‌های صالحین در مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: بعد از واقعه‌ عاشورا، بهترین اتفاق تاریخی که رخ داد، دفاع مقدس بود.

وی تصریح کرد: فرهنگ عاشورا در دوران دفاع مقدس پیاده شد و شهدا در عرصه جهاد اصغر پیروز شدند.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود اضافه کرد: امروز با وجود جنگ نرم پیش‏آمده، عرصه جهاد اکبر به رویمان باز شده و این عرصه، محل تسلط بر خود و مهار نفس است.

مطهری افزود:‌ امروز بسیجیان ندای «هل من ناصر» حسین زمان را با وجود تمام تلاش‌های یزیدیان دوران چه در امور اقتصادی و چه در زمینه‏های فرهنگی و ... در درون و بیرون لبیک گفته و در تمام عرصه‌ها حضور فعال یافته‏اند.

وی تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم نه تنها خود، بلکه فرزندان و جوانان خویش را با آثار، کتب شهدا و دفاع مقدس و انگیزه‌ها و اهداف قیام حسینی و عاشورا آشنا کنیم.

یک کارشناس مسائل سیاسی نیز در ادامه گفت: عده‌ای از خواص در واقعه عاشورا به علت نداشتن بصیرت از زیان‏کاران دنیا و آخرت شدند.

غلام‏رضا جزءبستجانی اظهار داشت: خواصی مانند شمر که از جانبازان جنگ صفین در رکاب حضرت علی(ع) بود، نسبت به امام زمان خود بصیرت نداشت و در این واقعه عظیم تنها ضرر و پشیمانی نصیبش شد.

وی خاطرنشان کرد: در دوران کنونی هم بصیرت به امام زمان (عج) اصل کلی در سعادت انسان‌هاست و برای کسب بصیرت، علاوه بر تقوای الهی، باید از پیرامون خود اطلاعات کافی داشته باشیم.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ما مسلمانان با تبعیت از ولی‏فقیه زمان می‌توانیم به سعادت اخروی و دنیایی دست پیدا کنیم و ثمره خوبی از آن به دست بیاوریم.

انتهای پیام/74003/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول