اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دانسفهان:

فرهنگ عاشورایی در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دانسفهان با تأکید بر نهادینه‌سازی فرهنگ عاشورایی در جامعه گفت: باید فرهنگ عاشورا را در جامعه نهادینه‌سازی کنیم.

فرهنگ عاشورایی در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، حجت‌الاسلام حسین انصاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دانسفهان که در مسجد جامع این بخش برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری ابا‌عبدالله‌الحسین (ع) اظهار کرد: حادثه عاشورا امروز به عنوان حادثه‌ای عظیم مایه الگو‌گیری برای تمام مشتاقان و محبان اهل بیت است و شیعیان باید با الگوبرداری از فرهنگ عاشورایی زمینه را برای اقتدار اسلام فراهم کنند.

امام جمعه دانسفهان افزود: تلاش برای اشاعه مکتب عاشورا و اهداف قیام ابا‌عبدالله جزو ضروریت‌هایی است که همه باید در راستای تحقق آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه بسیج مکتب و امتداد‌دهنده عاشورا است، تصریح کرد: امروز بسیجیان و آحاد رزمندگان با تبعیت از ولایت در مسیر فرهنگ حسینی گام برداشته و در این راه از هیچ دشمنی نیز واهمه و ترس ندارند.

امام جمعه دانسفهان ادامه داد: جهاد بسیجیان در ایام شکوهمند دفاع مقدس اوج عظمت و اراده این لشگریان مقدس برابر دشمنان و متجاوزان بود که با ایمان و تقوای خویش توانسته دشمنان را شکست داده و آنان را نابود کنند.

انصاری با اشاره به اینکه امام حسین (ع) برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر جان خویش را نثار ارزش‌های اسلامی کرد، تصریح کرد: متأسفانه در برخی از شهر‌ها مشاهده می‌شود که در عاشورا دسته‌های عزا و سوگواری به جای پرداختن به فریضه واجب الهی و اقامه نماز همچنان به عزاداری می‌پردازند که این فرهنگ باید تغییر یافته تا زمینه انسجام بیشتر شیعه فراهم شود.

وی اذعان کرد: ترویج فرهنگ نماز و اشاعه معروف مهم‌ترین اهداف قیام حضرت‌ اباعبدالله‌الحسین (ع) بود.

امام جمعه دانسفهان عنوان کرد: فرهنگ عاشورا باید به طور گسترده در جامعه نهادینه شود.

انصاری خاطرنشان کرد: آحاد ملت وفادار و شیعه ایران اسلامی در این ایام باید با برپایی مجالس و محافل عزادارای زمینه را برای شور عاشورایی مهیا کنند.

حجت‌الاسلام اسحاق‌علی بیگدلو امام جمعه ارداق نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر ارداق اظهار کرد: بسیج پیرو و ادامه‌دهنده مکتب عاشورایی است و امروز قدرت بسیج نیز به خاطر تبعیت از راه‌ و رسم شهادت است.

وی افزود: انسجام و اتحاد بین شیعیان تا‌کنون دشمنان را در اهداف و برنامه‌های مغرضانه خویش ناکام گذاشته است.

انتهای پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول