اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

فرهنگ عاشورا رژیم صهیونیستی را به زانو درآورد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین گفت:‌ ملت غزه با فرهنگ عاشورا و روحیه بسیجی رژیم صهیونیستی را به زانو درآورده است.

فرهنگ عاشورا رژیم صهیونیستی را به زانو درآورد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه‌های نماز جمعه این شهر پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به جنگ هشت روزه غزه اشاره و تصریح کرد: حکایت دردآوری در غزه گذشت به تعبیر مقام معظم رهبری صهیونیست‌ها سبوعیت و درنده‌خویی عجیبی را به نمایش گذاشتند. نمونه‌ای از توحش مدرن بود که بیش از 40 نفر در هشت روز به شهادت رسیدند. به کارگیری بمب‌های فسفری گوشه‌ای از این حکایت بود.

امام جمعه موقت ورامین افزود: مردم مقاوم غزه با شلیک بیش از هزار موشک سرانجام پیروز این میدان شدند شکست این دفعه اسرائیل با دفعات قبل متفاوت بود. بسیار فضاحت‌بار و ذلت‌آمیز بود.

وی اظهار داشت: ملتی که تجهیزات، تعداد و موقعیت جغرافیایی معدودی داشت با الهام از فرهنگ عاشورا و الگو قرار دادن روحیه بسیجی اسرائیل را به زانو درآورد.

وی گفت: آمریکا،‌ اروپا و سران مرتجع کشورهای اسلامی در این آزمون مردود شدند آنهایی که در برابر سوریه که یک کشور مسلمان است نهایت رذالت را نشان دادند در برابر اسرائیل لال شدند ننگ بر آل سعود، ننگ بر حاکمان قطر کجاست غیرت عربی و اسلامی، خدا را برای این پیروزی عظیم و افتخارآمیز شکر می‌کنیم. غزه ضربه شستی به اسرائیل نشان داد و تمام دنیا دانستند قدرت این رژیم پوشالی است و اینها مقدمات اضمحلال و نابودی این رژیم جعلی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی گفت: هدف از قیام سیدالشهدا (ع) باید مورد بررسی قرار گیرد، نخستین عامل که سبب شد وجود مبارک حضرت سیدالشهدا (ع) در برابر یزیدیان بایستد فساد دستگاه خلافت و رهبری بود.

 

نیاز امروز جهان اسلام زنده شدن شور و شعور حسینی است

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با اشاره فساد دستگاه خلافت و رهبری گفت: پیامبر (ص) برای حاکمیت ارزش‌های اسلامی و انسانی خون دل فراوانی خوردند، اما پس از رحلت ایشان مسیر حکومت را منحرف کردند، باید صالحان بر کرسی خلافت تکیه می‌زدند اما عناصر پست و رذل بر این مسند نشستند، کار به جایی رسید که یزیدبن معاویه جای پیامبر (ص) نشست.

وی افزود: یزیدی که هیچ حریم و اصلی را محترم نمی‌شمارد می‌آید و خلیفه مسلمین می‌شود، پیامبر (ص) فرمودند «وقتی بدعتی در میان امت من پیدا شد، پس عالم باید عملش را ظاهر سازد»، اینجا بود که امام حسین (ع) وظیفه دیدند قیام کنند، زمانی که بدعت‌ها می‌آیند در جامعه اسلامی و به اسم مسلمانان بساط ساز و آواز و غنا راه می‌اندازند، به اسم اسلام برخلاف اسلام قضاوت کرده و علیه امیرالمومنین (ع) جعل حدیث می‌کنند باید قیام کرد.

امام جمعه موقت ورامین گفت: اینجا امام حسین (ع) به عنوان فرزند پیامبر (ص) تاب مشاهده بدعت‌ها را نمی‌آورند و حرکت می‌کنند، زمانی که جامعه در حال ارتجاع و بازگشت به زمان جاهلیت است، فاسق‌ترین آدم‌ها در راس حکومت قرار گرفتند، انحطاط اخلاقی جامعه را در بر گرفته است، دیگر جای تعلل نیست.

وی در ادامه ضمن بیان شراب‌خواری رسمی مردم در دوران یزید تصریح کرد: حتی در مکه و مدینه بساط لهو و لعب رایج شده بود، مقام معظم رهبری در بیان عبرت‌های عاشورا اشاره کردند که اگر جامعه از ارزش‌ها خالی شود و فقط پوسته‌ای تهی بماند آنگاه یک امتحان بزرگ مانند قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پیش می‌آید و جامعه در آن امتحان بازنده می‌شود.

امام جمعه موقت ورامین عنوان کرد: اگر امروز نامی از اسلام ناب و بهره‌ای از دریای معرفت اسلامی وجود دارد به برکت آن شهدای مظلومی است که با بصیرت و آگاهی در آن روز عاشورا جنگیدند و اسلام را با خون خود بیمه کردند، محرم و عاشورا را بهتر بشناسیم.

وی سپس گفت: امروز هم همین است، کشورهای اسلامی گرفتار حکام شکم پرست خودفروخته شده‌اند، امروز هم نیاز جهان اسلام زنده شدن شور و شعور حسینی است که اگر این شور و شعور احیا شود بساط کفر و نفاق و ارتجاع برچیده خواهد شد.

 

از اهداف اصلی شجره طیبه صالحین کادرسازی برای نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام محمودی در خطبه دوم با اشاره به سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) در تشکیل بسیج گفت: رهبری عزیز از بسیج به عنوان معجزه انقلاب اسلامی یاد کردند، بسیج ضامن تداوم انقلاب اسلامی و پاسداری از دستاوردهای انقلاب در تمام زمینه‌ها بوده و هست، بسیجیان به عنوان سربازان ولایت در تمام عرصه‌ها حضور فعال داشته و دارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران افزود: یکی از وظایف مهم بسیج پرورش استعدادهای انقلاب در راستای اهداف عالی جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام راحل و شهدای عزیز است، بنابراین طرح شجره طیبه صالحین در بسیج اجرایی شده و دو روز پیش مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان این طرح عظیم بر ارتقاء سطح کیفی آن تاکید کردند.

امام جمعه موقت ورامین بیان داشت: آثار این طرح عظیم را در آینده مشاهده خواهیم کرد، قطعا علمای بزرگوار و ائمه جماعات نیز در اجرای این طرح که از جمله اهداف اصلی آن انس بیشتر بسیجیان با سنگر مساجد است کمک می‌کنند، امروز بیش از هر زمان نیاز به تفکر بسیجی داریم، در اکثر کشورهای جهان همین تفکر بسیجی فرهنگ مقاومت را ایجاد کرده و آمریکا و صهیونیست را به زانو در آورده است.

وی گفت: مدیران ما باید با تفکر بسیجی انتخاب شوند، بحمدالله از اهداف اصلی شجره طیبه صالحین کادرسازی برای نظام اسلامی است.

 

چرا فرمان امام مبنی بر تاسیس اداره امر به معروف و نهی از منکر اجرا نمی‌شود؟

حجت‌الاسلام محمودی سپس با اشاره به دهه اول محرم و دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر، تاکید کرد: هدف عمده قیام حضرت سیدالشهدا (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، آنچه از تعالیم قرآن و اهل بیت استفاده می‌شود این است که هر مسلمان باید عامل به این دو فریضه مهم باشد و بی‌تفاوتی به این دو اصل در حکم اعلام جنگ با خدا است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چرا روزه می‌گیریم و نماز می‌خوانیم اما از امر به معروف و نهی از منکر غافلیم، چرا در نظام اسلامی دولت‌ها نسبت به اجرایی شدن این دو فریضه کوتاهی کردند، حضرت امام (ره) در همان اوایل انقلاب اسلامی دستور تاسیس اداره امر به معروف و نهی از منکر را به شورای انقلاب صادر کردند، وزارتخانه و زیر نظر دولت نه، اداره‌ای ناظر بر اعمال دولت.

حجت‌الاسلام محمودی با قرائت فرمان امام (ره)، بیان داشت: امام فرمودند «شورای انقلاب اسلامی به موجب این مرقوم مأموریت دارد که اداره‌ای به اسم امر به معروف و نهی از منکر در مرکز تاسیس نماید و شعبه‌های آن در کنار دولت انقلابی اسلامی است و ناظر به اعمال دولت و ادارات دولتی و تمام اقشار ملت است و دولت انقلاب اسلامی مأمور است که اوامر صادره از این اداره را اجرا نماید که در سراسر کشور از منکرات به هر صورت که باشد جلوگیری نماید و حدود شرعیه را تحت نظر حاکم شرعی یا منصوب از قبل او، اجرا نماید و احدی از اعضای دولت و قوای انتظامی حق مزاحمت با متصدیان این اداره را ندارند و در اجرای حکم و حدود الهی، احدی مستثنی نیست، حتی اگر خدای نخواسته رهبر انقلاب یا رئیس دولت مرتکب چیزی شد که موجب حد شرعی است باید در مورد او اجرا شود.»

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: این دستور کجاست، چرا اجرا نشد، خوب ابتدای انقلاب بود، جنگ بود، گرفتار بودیم و نتوانستیم آن را اجرایی کنیم اما بعدش چه؟ چرا کسی از اجرای اصل هشتم قانون اساسی دفاع نمی‌کند، این همه مجلس و دولت آمد و رفت اما هیچکدام در جهت زدودن غبار مظلومیت از چهره این دو فریضه مهم گام برنداشتند.

وی که سخنانش با تکبیرهای نمازگزاران تائید می‌شد، افزود: عاشوراییان و ملت شهیدپرور ایران با صراحت از دولت و مسئولان نظام اسلامی می‌خواهند به فرمان امام(ره) در مورد راه‌اندازی اداره امر به معروف و نهی از منکر جامه عمل بپوشانند.

خطیب امروز جمعه ورامین ادامه داد: البته ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، تشکیل جلسه می‌دهد، مصوباتی هم دارد که منشاء خیرات است، اما برخی تصمیمات این ستاد بر زمین مانده است، در برخی ادارات، اصناف و بانک‌ها صحنه‌های ضد اخلاقی دیده می‌شود، با صراحت اعلام می‌کنم اگرچه برخی مسئولان در این زمینه جهادی عمل می‌کنند، منت هم ندارند، وظیفه ذاتی مسئول نظام اسلامی است، اما آن دسته از مدیران که با شعار و بی‌تفاوت از کنار این دو فریضه عبور می‌کنند باید پاسخگوی خدا و حضرت سیدالشهدا(ع) باشند. 

 

توصیه‌هایی به عزاداران و هیئت‌های حسینی (ع)

وی با اشاره به اینکه در آستانه روزهای تاسوعا و عاشورا با توصیه‌هایی به عزاداران و هیئت‌های حسینی (ع) خاطرنشان کرد: عاشورا بزرگترین مانور شیعه است، روز حضور و رژه تمام سربازان امام زمان (عج) در برابر آقا است، همه ما امانت‌دار عاشورا هستیم و باید انسجام عزاداری‌ها را حفظ کنیم.

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: توصیه اول این است که در روز عاشورا همه دستجات عزاداری به خیابان‌ها بیایند، در مساجد و تکیه‌ها نمانند، امام (ره) می‌فرمایند «تکلیف مردم است دسته‌های شکوهمند بیرون بیاورند، دسته‌های سینه‌زن شکوهمند.»

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه گفت: صبح عاشورا به خیابان‌ها بیایید تا دشمنانی که می‌خواهند ولایت را از ما بگیرند کور شوند، تا آنهایی که می‌خواهند اعتقادات ما را بگیرند بفهمند محکوم به شکست هستند.

وی عنوان کرد: توصیه سوم اینکه «یدالله مع الجماعه»، عزاداری به شکوهش است، پراکنده نباشید، امسال در نشستی با حضور هیئت‌های عزاداری ورامین دوستان خود نظر دادند که همه هیئت‌ها از ساعت 9 صبح به سوی میدان امام حسین (ع) حرکت کنند و در این میدان شکوه عزاداری خود را به نمایش بگذارند.

این مسئول توصیه چهارم را این‌گونه بیان داشت: اقامه نماز ظهر عاشورا بسیار اهمیت دارد، در هرجا هستیم ظهر عاشورا به حسین بن علی (ع) اقتدا کنیم که وضوی نماز ظهر عاشورایش را با ون گلوی علی‌اصغرش گرفت.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول