اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

فرهنگ عاشورا با زندگی مردم عجین شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر آبیک گفت: فرهنگ عاشورا با زندگی مردم عجین شده است.

فرهنگ عاشورا با زندگی مردم عجین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) اظهار داشت: اینکه هر سرزمینی کربلا و هر روزی عاشوراست گرچه سند روایی ندارد ولی در خود معنایی والا و پر رمز و رازی دارد.

این مسئول ادامه داد: امام حسین (ع) در روز عاشورا فرمودند که آیا کسی هست مرا یاری کند که بیانگر یاری خواستن امام حسین (ع) از تمام بشریت در تمام زمان‌ها بوده است.

موسوی افزود: عاشورا مختص یک زمان و کربلا مختص یک مکان نیست بلکه از خلقت تا آخر عالم زنده و ماندگار است.

خطیب جمعه شهر آبیک اضافه کرد: هنگامی که حضرت موسی (ع) به خدای متعال فرمود که چرا امت آخرالزمان دارای فضیلت هستند خداوند متعال فرمودند که امت آخرالزمان 10 خصوصیت ویژه دارند که نماز، زکات، روزه، حج، جهاد، نماز جمعه، نماز جماعت، قرآن کریم، علوم اسلامی و قرآنی و عاشورا از خصوصیات این امت است.

موسوی تصریح کرد: عاشورا آغاز مسیر بشریت به سمت هدایت و رستگاری است گرچه در سال 61 هجری قمری در ظاهر به شکست امام حسین (ع) منجر شد ولی با ادامه راه امام حسین (ع)، یزیدیان زمان شکست خوردند و حسینیان زمان به پیروزی رسیدند که امروزه شاهد این موضوع در دنیا هستیم.

وی بیان کرد: امام حسین (ع) در کربلا و روز عاشورا با اهل بیت خود و یارانشان از دین اسلام و قرآن کریم دفاع کردند بنابراین مسلمانان باید از اسلام و قرآن جانانه دفاع کنند.

* بسیج به پیروی از مکتب عاشورا افتخار می‌کند

امام جمعه شهر آبیک با بیان اینکه بسیج فرزند و محصول عاشورا است، افزود: تقارن هفته بسیج امسال با دهه اول محرم پیام بسیار ارزنده و مهم دارد و آن این است که بسیج یک نهاد مردمی بسیار پاک و مقدس است که برگرفته از نهضت امام حسین (ع) بوده و بر مبنای فرهنگ عاشورا حرکت می‌کند.

موسوی تصریح کرد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به تأسی از امام حسین (ع) به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند و برای دفاع از اسلام، قرآن و انقلاب اسلامی جانشان را فدا کردند.

وی با اشاره به آتش‌بس رژیم صهیونیستی با مردم غزه گفت: اینکه استکبار جهانی به ویژه اسرائیل تن به آتش‌بس می‌دهد بیانگر این است که آنها درمانده شده‌اند و مجبور هستند که به آتش‌بس رضایت دهند.

انتهای پیام/77006/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول