اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

انتخاب امام حسین و یارانش در راه حق مهم‌ترین پیام عاشورا است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چناران گفت: انتخاب صحیح و درست امام حسین (ع) و یارانش مهم‌ترین پیام واقعه عاشورا است.

انتخاب امام حسین و یارانش در راه حق مهم‌ترین پیام عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران حجت‌الاسلام مظفر تاجی ظهر امروز در نماز جمعه با اشاره به سالگرد قیام عاشورا به پیام‌های این واقعه سترگ تاریخی اشاره کرد و افزود: شخصیت فردی و اجتماعی، سعادت و شقاوت هر کسی در گروه انتخابی است که در زندگی دارد، انسان هر لحظه و هر روز در مسیر آزمون قرار دارد تا بتواند از میان راه‌های گوناگون یکی را بر اساس ندای عقل، نفس،جاذبه دنیا، کشش های الهی یا نفسانی برگزیند.

وی ادامه داد: کربلا صحنه انتخاب بود و تمام صحنه‌های این قیام جاودانه در جبهه حق و باطل بر اساس انتخاب رقم خورده است.

تاجی عنوان کرد: ارزش هر فرد و ملتی در گرو انتخابی است که می‌کند، البته امت‌های صبور و مقاوم به دلیل انتخاب آگاهانه مسیر پای انتخاب خود ایستاده‌اند و حاضر هستند در راه خود از مال، جان و هستی خود نیز بگذرند.

خطیب نماز جمعه چناران در خطبه دوم همچنین با اشاره به پیروزی مقاومت اسلامی مردم فلسطین و غزه در آستانه روز عاشورا گفت: نهضت خونین و فرهنگ عاشورایی امام حسین (ع) که همواره زنده و پویا و انسان‌ساز است، به همه نسل‌ها می‌آموزد اگر نیرو و امکانات شما در مبارزه با ظلم و ستم اندک است هرگز نباید تسلیم ستمگران شد حتی اگر خونتان به ناحق ریخته شود و به ظاهر شکست بخورید، اما به طور یقین شما پیروز هستید.

امام جمعه چناران گفت: عاشورا جلوه بارزی از ایثار، وفاداری، جوانمردی،صبر و استقامت،آزادگی و خدا پرستی، عزت‌طلبی و شهادت و پیروزی خون بر شمشیر است.

تاجی افزود: پیام مهم عاشورا «پیروزی خون بر شمشیر» را ما در عصر حاضر در نابودی رژیم پهلوی، هشت سال دفاع مقدس، مقاومت مردم لبنان و فلسطین و غزه تجربه کرده‌ایم و پیروزی غرورآفرین جنگ هشت روزه غزه، تفسیر عملی پیروزی خون بر شمشیر است.

وی افزود: حمله اسرائیل به غزه بخشی از یک سناریوی آمریکایی و عربی برای ایجاد تغییر توازن استراتژیک در منطقه بود، این سناریو به دلیل اشتباه در محاسبات راهبردی، همانند طرح خاورمیانه جدید دچار افتضاحاتی واضح شد و مقاومت اسلامی فلسطین یک بار دیگر استکبار جهانی و سردمداران آن‌ها را به خاک ذلت نشاند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف این سناریو انزوای ایران و ایجاد فاصله بین ایران و مقاومت اسلامی فلسطین بود که خوشبختانه به اذعان تحلیلگران پیروز این جنگ ایران بود.

تاجی عنوان کرد: ملت فلسطین در طول این جنگ 8 روزه پی بردند که دوست واقعی ملت‌های مظلوم مسلمان اهل سنت ایران شیعی است نه سران عرب بی‌غیرت و بی‌لیاقت.

انتهای پیام/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول