اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود:

استواری نظام اسلامی نتیجه حرکت در مسیر عاشوراست

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان شاهرود گفت: جمهوری اسلامی ایران مقابل دشمنانش محکم و استوار ایستاده‌ و این نتیجه حرکت در مسیر عاشورا و شهادت است.

استواری نظام اسلامی نتیجه حرکت در مسیر عاشوراست

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، عباس مطهری عصر امروز در یادواره شهدای روستای علی‌آباد بسطام که با حضور اقشار مختلف مردم، بسیجیان و خانواده معظم شهدا در حسینیه این روستا برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های اصلی شهادت، انتخاب آگاهانه و با اختیار آن است.

وی افزود: بر اساس اعتقادات اسلامی، شهادت زمانی محقق می‌شود که با دو ویژگی مرگ آگاهانه و کشته شدن در راه خدا همراه باشد.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود بیان داشت: هرگاه مرگ فاقد یکی از این دو عنصر باشد، از دیدگاه قرآن و شریعت الهی عنوان «شهادت» نمی‌گیرد.

مطهری گفت:‌ انتخاب کاملاً آزاد و از روی اختیار شهادت در سیره سالار مکتب شهادت، اباعبدالله الحسین(ع)، به روشنی و بیش از سایران نمایان است.

وی افزود:‌ آنگاه که خداوند اراده کرد تا ظلم و ستم را با مظلومیت یکی از بندگانش ریشه‌کن کند، داوطلبی طلبید و تمام ملزومات این مسیر پرخطر و مشقت‏بار را توصیف کرد و حسین‌ بن علی(ع)، جان‌فرساترین پیمان قربانی شدن در طول تاریخ را با تمام سختی‌هایش پذیرفت.

مطهری اظهار داشت: بر این اساس، امام حسین(ع) «سالار شهیدان عالم» لقب گرفت؛ سالار کسانی که مرگ را داوطلبانه در آغوش می‌کشند و هیچ هراسی به دل راه نمی‌دهند.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود افزود: در این میانه، 72 نفر نیز از جای برخاسته و به یاری او داوطلب شدند و در روز عاشورا، ‌عاشقانه در رکابش جنگیدند و با چهره‌های خندان به استقبال شهادت رفتند.

مطهری بیان کرد: پیمان‌هایی از این جنس‌ در عالم ذرّ توسط انسان‌های فراوانی امضا شد تا در عصر خود، یاریگر دین و امام خویش باشند؛‌ شباهت تمام این انسان‌ها با سالار مکتب شهادت و تفاوتشان با سایران در این انتخاب آگاهانه و مختارانه است.

وی گفت: بسیج در امتداد قیام سالار شهیدان و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا تشکیل شده و طی 33 سال عمر آن توانسته است به وظیفه خود به نحوه احسن جامه عمل بپوشاند.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود با بیان اینکه حکومت اسلامی عصر حاضر طولانی‌ترین حکومت اسلامی بعد از حکومت امام علی(ع) است، اظهار داشت: ما در این مدت با تمام سختی‌ها و مشقت‌هایی که برایمان از سوی دشمنان پیش آمد، محکم و استوار ایستاده‌ایم و این نتیجه حرکت در مسیر عاشورا و شهادت است.

مطهری با بیان اینکه شهدای ما به سالار شهیدان و یاران او اقتدا کردند، افزود: از ابتدای اسلام، خون شهدا تاثیر خود را در ترویج فرهنگ اصیل اسلامی داشته و شهیدان در حقیقت هنرمندان تاثیرگذاری در جامعه هستند.

وی خطاب به حاضران گفت: شما این را می‌توانید در حضور شهدا در شهرها و ایام محرم که گرامیداشت خون سرور و سالار شهیدان است، به خوبی درک کنید.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به تهاجم دشمنان علیه شهادت و محرم گفت: دشمنان دریافته‌اند که نقطه قوت انقلاب اسلامی، فرهنگ عاشورا و شهادت است و برای همین حمله بی‌امان خود را بر این فرهنگ متوجه ساخته‌اند.

مطهری ادامه داد: دشمنان همواره تلاش می‌کنند تا با ایجاد شبهات و انحراف جامعه، ما را از فرهنگ عاشورایی دور کنند؛ اما خود نیز می‌دانند این فرهنگ خاموش‌نشدنی است.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا فرهنگ عاشورا و شهادت محدود به محرم یا یادبودها نشود و سعی شود تا این فرهنگ را در زندگی روزمره خود جاری کنیم.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود افزود: با توجه به زندگی امروزی ما این کار سخت به نظر می‌رسد؛ اما باید تلاش کنیم تا این فرهنگ را در خود حفظ و به نسل‌های دیگر انتقال دهیم.

انتهای پیام/2249/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول