اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

الگوگیری از قیام عاشورا حاکمیت دین اسلام بر جهان را عینیت می‌بخشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه سنندج گفت: احیای دین اسلام مهم‌ترین دلیل قیام عاشورا بود که الگوگیری از این قیام و حرکت در این مسیر زمینه‌ای را برای تحقق حاکمیت دین اسلام بر جهان فراهم می‌سازد.

الگوگیری از قیام عاشورا حاکمیت دین اسلام بر جهان را عینیت می‌بخشد

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سنندج در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی دیگر از مهم‌ترین هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا بود و همین مهم موجب ماندگاری این قیام برای همیشه در تاریخ اسلام شده است.

امام جمعه سنندج دوری از بدعت‌ها را از دیگر اهداف قیام عاشورای امام حسین(ع) برشمرد و گفت:‌ زمانی که امام حسین(ع) نشانه‌های بروز انحراف در اسلام ناب محمدی(ص) را مشاهده کردند عملاً برای احیای دین جدشان علیه یزید قیام کردند و با نثار جان خود و خاندان و یارانشان، اسلام را زنده نگه داشتند.

ماموستا مجتهدی با تاکید بر اینکه موفقیت و بیداری ملت‌های جهان نشأت گرفته از حرکت در مسیر امام حسین(ع) و قیام عاشوراست، تصریح کرد: امام حسین(ع) با قیام عاشورا درس آزادگی، استقلال و نپذیرفتن حرف زور را به مسلمانان آموخت و امروزه مسلمانان جهان با الگوگیری از این قیام در برابر حکومت‌های ظلم به پا خواسته و آنان را یکی پس از دیگر نابود می‌کنند.

وی در ادامه انتخاب دهه نخست ماه محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر را مناسب دانست و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای الهی است که هدف آن رشد و تعالی انسان‌هاست و اجرای این فریضه الهی آثار و برکات فراوانی را برای جامعه به ‌دنبال خواهد داشت.

ماموستا مجتهدی در بخش دیگری از سخنان خود به حملات رژیم غاصب صهیونیستی به مردم مسلمان غزه اشاره کرد و افزود: جنگ یهود با دین مبین اسلام چیز تازه‌ای نیست به همین دلیل رژیم غاصب صهیونیستی با حمله به غزه در پی مقابله با این دین الهی است.

امام جمعه سنندج همچنین با اشاره به هفته بزرگداشت بسیج، از بسیج به عنوان منجی ایران و انقلاب اسلامی در توطئه‌های ایجاد شده توسط دشمنان نام برد و تصریح کرد: تفکر بسیجی، تفکر رشد، ترقی و سربلندی نظام اسلامی است که ترویج آن کشور و نظام را در مقابل دسایس دشمنان بیمه می‌کند.

امام جمعه سنندج توسعه و پیشرفت امروز جامعه ایران اسلامی را مرهون تلاش و زحمات رزمندگان و نیروهای بسیجی دوران دفاع مقدس و خون شهیدان دانست و تصریح کرد: تلاش بی‌وقفه و دلسوزی برای نظام اسلامی و خدمت به مردم نماد بسیجی بودن واقعی است که مسئولان باید این مسئله را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

ماموستا مجتهدی یکی از مهم‌ترین دلایل حضور گسترده جوانان در دفاع مقدس را وجود تفکر بسیج دانست و گفت: ملت ایران در زمان جنگ تحمیلی با داشتن چنین تفکری در برابر جنگ نابرابر دشمن ایستادگی کرد و زهر تلخ شکست را به کام دشمن چشاند.

وی حضور بسیج در عرصه‌های گوناگون علمی، سیاسی، دینی و نظامی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: رسالت نهاد بسیج یک رسالت الهی است و هدفش رضای پروردگار و پیشرفت کشور است.

امام جمعه سنندج در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهید ناهید فاتحی‌کرجو در  سنندج، اظهار کرد: برگزاری این کنگره فرصت بسیار خوبی برای معرفی هرچه بیشتر مردم شهیدپرور و ایثارگر استان است.

به گفته وی، زنان استان کردستان با تقدیم 540 شهیده گرانقدر بیشترین سهم را در پیشبرد اهداف نظام اسلامی و مقابله با دشمنان انقلاب به خود اختصاص داده‌اند و این نشان از ولایت‌مداری آنان است.

انتهای پیام/79002/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول