اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه دامپزشکی بردسیر‌ خبر داد

نظارت 8 اکیپ بر ذبح دام‌ها در تاسوعا و عاشورا

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر‌ از فعالیت 8 اکیپ ثابت و سیار در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به منظور نظارت بر ذبح دام‌ها خبر داد‌.

نظارت 8 اکیپ بر ذبح دام‌ها در تاسوعا و عاشورا

محمدحسین شهریار‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسیر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی نظارت بر مراحل تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی و جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک به انسان است.

شهریارزاده ادامه داد: در این راستا نظارت دامپزشکی بر اجرای سنت حسنه توزیع غذای نذری در بین عزاداران و ذبح دام‌های قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تشدید می‌شود.

وی از آماده‌باش و فعالیت هشت اکیپ ثابت و سیار در سطح شهرستان بردسیر و به ویژه مسیرهای عبوری ‌هیئت‌ها و میدان‌های اصلی شهر در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد‌.

شهریارزاده تصریح کرد: برخی بیماری‌های مشترک مانند تب کیو‌ و تب کریمه کنگو از طریق ترشحات دام‌های آلوده قابل انتقال به انسان است و تماس با خون و ترشحات دام‌های آلوده یکی از مهم‌ترین راه‌های گسترش بیماری‌های مشترک به شمار می‌رود و کشتار دام در معابر و منازل می‌تواند موجب آلودگی ثانویه در گوشت دام شده و فساد زود هنگام گوشت را به دنبال داشته باشد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در ایام سوگواری سالار شهیدان به ویژه تاسوعا و عاشورا ‌بعضی از مردم در مسیر حرکت‌ هیئت‌های مذهبی اقدام به ذبح دام می‌کنند به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت این دام‌ها‌، توصیه می‌شود دام قربانی برای ذبح به کشتارگاه انتقال یابد.

شهریار‌زاده گفت: کشتارگاه دام بردسیر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت هفت صبح تا 13 آماده پذیرش دام‌های قربانی است.

انتهای پیام/80017/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول